ویژه برنامه رونمایی از مجموعه شعر عاشورایی در مرکز فرهنگی هنری بیجار

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی ویژه برنامه رونمایی از مجموعه شعر عاشورایی « گل کم تحمل است » در روز شنبه سوم شهریور ماه 1403 در مرکز فرهنگی هنری بیجار برگزار شد.

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی ویژه برنامه رونمایی از مجموعه شعر عاشورایی « گل کم تحمل است » در روز شنبه سوم شهریور ماه 1403 در مرکز فرهنگی هنری بیجار             برگزار شد.

ویژه برنامه رونمایی از مجموعه شعر عاشورایی در مرکز فرهنگی هنری بیجار

این مجموعه مناسب گروه سنی نونهال ( بالای 9 سال ) شامل اشعار تعدادی از شاعران است که توسط مریم اسلامی و فاطمه ناظری جمع آوری شده است. این ویژه برنامه با حضور مسئولین ادارات شهرستان بیجار حسین دادگر هنرمند و کارمند حوزه هنری شهرستان بیجار، سعیده لشگری کارشناس امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ، احسان فریدونی شاعر و هنرمند بیجاری و اعضای دختر به همراه والدینشان برگزار گردید.

ویژه برنامه رونمایی از مجموعه شعر عاشورایی در مرکز فرهنگی هنری بیجار

برنامه رونمایی از کتاب گل کم تحمل است با تلاوت آیات کلام الله قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد، سپس انیمیشن حضرت رقیه (س ) پخش شد و در ادامه اعضای دختر به روخوانی اشعاری از کتاب گل کم تحمل است پرداختند و سپس یکی از اعضای نوجوان پسر که مداح اهل بیت است به مداحی پرداخت .در ادامه کارشناس برنامه جناب آقای فریدونی در مورد تبیین فرهنگ عاشورایی ، شعر کودک ، شعر عاشورایی و اشعار کتاب گل کم تحمل است  برای اعضا سخنرانی کرد و گفت: واقعه کربلا باعث ایجاد گونه‌ای خاص از ادبیات شده که به آن ادبیات عاشورایی گفته می‌شوداین ادبیات پس از واقعه عاشورا با مرثیه‌سرایی در سوگ شهیدان کربلا و سپس گزارش‌ مکتوب واقعه آغاز شد و در قرن‌های بعدی گسترش یافت .امامان شیعه شاگردان و اصحاب خود را به سرودن شعر در مرثیه امام حسین تشویق می‌کردند و از آنها می‌خواستند با سرودن این اشعار مردم را نسبت به شهادت ایشان آگاه کنندبرخی معتقدند یکی از اصلی‌ترین دلایل گسترش و شیوع ادبیات و شعر عاشورایی، تشویق دیگران توسط ائمه به سرودن شعر و همچنین بیان روایاتی در فضیلت سرودن شعر در رثای امام حسین(ع) است. شعر عاشورایی شعر فرد نیست ، بلکه شعر عموم ، شعر مقدس و شعر خدا ومردم می باشد.شعر عاشورا ، شعرتاریخ است ، اما نه تاریخ یک ملت که تاریخ انسان است.در پایان سخنرانی آقای فریدونی و آقای دادگر و خانم سلیمانی از کتاب گل کم تحمل است      رو نمایی کردند.سپس از اعضایی که به شعرخوانی پرداختند تقدیر شد.

ویژه برنامه رونمایی از مجموعه شعر عاشورایی در مرکز فرهنگی هنری بیجار

در پایان برای اعضا مسابقه پرسش و پاسخ دینی برگزار شد و به اعضای منتخب جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =