قصه گویی و بررسی شیوه نامه بچه‌های مقاومت همراه با دو موضوع دیگر در نشست شورای فرهنگی کانون سیستان و بلوچستان

نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع قصه گویی، بررسی شیوه نامه‌های بچه‌های مقاومت و هفته پژوهش و آیین نامه تاسیس کانون علوم و فناوری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست شورای فرهنگی کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان با اشاره به برنامه‌های گسترده انجام گرفته در طول فصل تابستان، از همکاران قدردانی کرد و ادامه داد: هرگاه انجام کارها با همدلی همراه شود نتایج درخشانی حاصل می‌شود که نمود آن را در برنامه‌های کانون، از سوی هم اعضا و هم مربیان شاهد هستیم.

محمدرضا سالاری، در ادامه، در خصوص جشنواره قصه گویی گفت: قصه‌گویی یک ابزار مهم تربیتی و از برنامه‌های تخصصی کانون به حساب می‌آید و ما باید با محوریت جشنواره و در جهت اهداف کانون آن را تقویت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استانداری و آموزش و پرورش استان، در خصوص قصه گویی، گفت: باید در این زمینه حساسیت آفرینی کنیم و جامعه را با ظرفیت این ابزار مهم آشنا کنیم تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر برسیم.

سالاری توجه به جزئیات را یک موضوع مهم برای توفیق در این زمینه دانست و خطاب به کارشناسان ادامه داد: کارشناسان حوزه‌ها از مربیان بخواهند تا با ارتباط با شرکت کنندگان جشنواره‌های پیشین، نکته‌های آنان را بشنوند و ضمن تلاش برای برطرف کردن آن، ایشان را به حضور در جشنواره بیست‌وششم نیز تشویق کنند.

بازدیدها، برنامه ریزی، زمان‌بندی دقیق، مطالعه شیوه‌نامه، از سوی همه همکاران و برگزاری منظم نشست‌ها دیگر نکته‌های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همکاران بود تا زمینه برگزاری جشنواره‌ای متفاوت فراهم شود.

فراخوان بچه‌های مقاومت دیگر موضوع مورد بحث بود که سالاری در این خصوص گفت: در همه جنگ‌ها آسیب‌های فراوانی به بسیاری از حوزه‌ها وارد می‌شود اما داستان کودکان و نوجوانان چیز دیگری است؛ با وجود حرکت‌های خوبی که از سوی جبهه مقاومت صورت گرفته، متاسفانه شاهد وضعیت بسیار بد کودکان و نوجوانان در غزه هستیم به طوری که بخش قابل توجهی از شهدا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در مراکز فرهنگی‌هنری باید اعضا را نسبت به این موضوع آگاه کنیم تا بتوانیم با خلق اثر، علاوه بر نشان دادن اعتراض و انزجار خود به تجاوزگران صهیونیست، همدردی و همراهی خود را با کودکان و نوجوانان غزه اعلام کنیم.

هفته پژوهش، دیگر موضوعی بود که سالاری ضمن تاکید بر اهمیت آن گفت: همه باید دغدغه کار پژوهشی داشته باشیم و مربیان هم در سطح مراکز اعضای علاقه‌مند را شناسایی کنند و برای تقویت آنان برنامه داشته باشند.

وی از مربیان خواست به پژوهش‌ها و جستارهای صورت گرفته مراجعه کنند تا نتیجه بهتری در انجام فعالیت‌های خود بگیرند زیرا این کارها به صورت علمی انجام شده و علم مبنای هر فعالیتی قرار بگیرد، نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شود.

هفته ملی کودک، پروژه مهر و کانون علوم و فناوری دیگر بخش‌های سخنان سالاری بود.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل، کارشناس مسوول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان ابتدا مروری بر مصوبه‌های جلسه پیشین شورای فرهنگی و میزان تحقق آنها ارایه داد و شیوه نامه‌های این نشست را تبیین کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =