کد خبر: 344371
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
بازدید 55
استان مرکزی میزبان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش

استان مرکزی هفدهم، هجدهم و نوزدهم شهریورماه میزبان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای شهر اراک است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی؛ احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی و دبیر دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با بیان اینکه مرحله مقدماتی این جشنواره در زمستان و بهار گذشته برگزار شده گفت: ۱۶ گروه از ۱۲ استان کشور در مرحله مقدماتی برگزیده شدند که این گروه‌ها هفدهم، هجدهم و نوزدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ در اراک حضور پیدا خواهند کرد و با هم به رقابت خواهند پرداخت.

منصوری افزود: در این جشنواره بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان حضور پیدا خواهند کرد  در روز هجدهم شهریور آثار در فرهنگسرای شهر اراک اجرا و داوری خواهد شد و در روز نوزدهم که اختتامیه جشنواره است در فرهنگسرای شهر اراک از سه گروه برتر با حضور مدیرعامل کانون و استاندار مرکزی و دیگر مسئولین کشوری و استانی تجلیل خواهد شد.

استان مرکزی میزبان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش

دبیر دومین جشنواره ملی سرود آفرینش توسعه و تعمیق کار گروهی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» با هدف عمومی سازی و مردمی سازی سرود اقشار مختلف جامعه و ارتقاء ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی با موضوعات، سرزمین من ایران، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام آوران، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و آزاد اجرا می شود.

منصوری روند برگزاری دومین دوره این رویداد ملی هنری را چنین توصیف کرد:  بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان حضور پیدا کردند و پس از دریافت آثار از سوی دبیرخانه مرکزی، هیئت انتخاب داوری اولیه آثار را انجام دادند.

وی افزود: اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرودِ آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «نغمه‌های روشن فردا» اعلام شد که هفت گروه برگزیده بخش آزاد و نه گروه‌های برگزیده بخش کانونی به مرحله پایانی و ملی معرفی شدند و در نهایت در روز هجدهم ۱۶ آثار داوری خواهد شد و در روز نوزدهم که اختتامیه جشنواره است از سه گروه برتر تجلیل می‌شود.

استان مرکزی میزبان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =