کد خبر: 344619
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
بازدید 47
استان کرمان مقام اول دومین جشنواره ملی سرود آفرینش را کسب کرد

گروه سرود «بازی‌های محلی» از استان کرمان در دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مقام اول را به دست آورد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، گروه سرود «بازی‌های محلی» به سرپرستی مسعود نکویی در دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرحله کشوری در اراک با ۱۵ گروه سرود دیگر از سراسر کشور رقابت کرد و مقام اول این جشنواره را کسب کرد.

بنابر این خبر، دو گروه سرود «بازی‌های محلی» از بخش آزاد و «قالی‌بافی» از بخش کانونی از استان کرمان به مرحله کشوری این جشنواره راه‌یافتند و با ۱۴ گروه دیگر از سراسر کشور رقابت کردند.

استان کرمان مقام اول دومین جشنواره ملی سرود آفرینش را کسب کرد

استان کرمان مقام اول دومین جشنواره ملی سرود آفرینش را کسب کرد

استان کرمان مقام اول دومین جشنواره ملی سرود آفرینش را کسب کرد

هیأت داوران دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون شامل بهرام دهقانیار، سیدجواد هاشمی و شهروز حقی بودند و سرود «بازی‌های محلی» از استان کرمان مقام اول، سرودهای «ایران من» از استان گلستان و «خوشا غریاز دهکرد» از استان چهارمحال و بختیاری به‌صورت مشترک رتبه دوم و «جان جانان» از استان زنجان رتبه‌ی سوم دومین دوره این جشنواره را از آن خود کردند.

همچنین سرود «غم سیستو» از استان سیستان و بلوچستان به عنوان برگزیده آرای مردمی معرفی شد.

داوران دومین جشنواره ملی سرود در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کردند: در این دوره از جشنواره کیفیت‌های آوازی و موسیقیایی گروه‌ها در اولویت اول داوری قرار گرفت و برخورداری از وجه نمایشی نیز به عنوان امتیاز مکمل در اعلام نتایج لحاظ شد که امیدواریم در دوره‌های بعدی با برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوانیم اجرای آثار با کیفیت‌تر و فنی‌تری را شاهد باشیم.

اعضای داوری در پایان بیانیه خود افزودند: بیش از پیش توجه مربیان گروه‌ها را به انتخاب اشعار پر محتوا و قوی، موسیقی‌های با کیفیت، در نظر گرفتن ویژگی‌های آوازی حاصل گروه‌های دختران و پسران از جمله دقت در محدوده‌ی صدا، دقت در تلفیق و پیوند صحیح شعر و موسیقی در موقع آهنگ‌سازی و همچنین به‌کارگیری ظرفیت‌های بیکران موسیقی قومی و محلی ایران جلب می‌کنیم.

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در فرهنگ‌سرای شهر صنعتی اراک به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =