نشست «خانواده امن،کودک شاد» برگزار شد

نشست «خانواده امن،کودک شاد» در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین روز از هفته ملی کودک اداره کل آموزش و پژوهش با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویراحمد نشست تخصصی «خانواده امن،کودک شاد» را برگزار کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد و مدرس این دوره در این نشست گفت: خانواده مهمترین سیستم برای یک جامعه می باشد و کودکان و نوجوانان سالم از خانواده‌های سالم رشد می کنند فلذا داشتن یک خانواده امن نیازمند شاخص‌های همدلی، احترام، توجه و تشویق می‌باشد.

سلیمان شهبازی افزود: خانواده، اولین و مهم‌ترین حلقه اجتماعی زندگی هر فرد است. روابط خانوادگی سالم، نه تنها به آرامش و خوشبختی فردی منجر می‌شود، بلکه بر موفقیت‌های دیگر حوزه‌های زندگی نیز تأثیرگذار است.

مدرس این کارگاه آموزشی با اشاره به مولفه هایی که به ذهن و زندگی کودک آسیب خواهد زد اشاره کرد و تصریح کرد: خانواده‌ها  دست از مقایسه ، قضاوت ، تهدید ، سرزنش ،کنترل و قهر کردن با کودکان و نوجوانان بردارند و آنها را در محیطی پرنشاط و احترام پرورش دهند. 

وی مزایای داشتن یک خانواده سالم را افزایش اعتماد به نفس ، بهبود سلامت روان و جسم ، تقویت احساس تعلق و توسعه مهارت‌های اجتماعی عنوان کرد و ابراز داشت: اعضای خانواده سالم به‌راحتی با هم صحبت می‌کنند، به یکدیگر گوش می‌دهند و نظراتشان را با احترام بیان می‌کنند و همواره حامی یکدیگر هستند و در مواقع نیاز از هم حمایت می‌کنند.

شهبازی ادامه داد: والدین باید زمان برای انجام فعالیت‌های مشترک را که باعث تقویت پیوندهای خانوادگی می‌شود را در دستور کار داشته باشند و این از ویژگی‌های یک خانواده امن می‌باشد.

گفتنی است در این کارگاه مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور حضور داشتند.

۱۴ تا ۲۱ مهر به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

نشست «خانواده امن،کودک شاد» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =