فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی منتشر شد

قصه‌گویان ایران و جهان عشق و ارادت خود را به هشتمین ستاره‌ی تابناک آسمان ولایت و امامت با شرکت در دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی ابراز می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره در قالب برنامه‌های نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) توسط کانون استان مازندران برگزار می‌شود و دست اندرکاران آن با بین‌المللی کردن این رقابت فرهنگی و مذهبی در دومین دوره‌ی خود، فراخوان‌های جشنواره را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر کرده‌اند.
سال گذشته برگزاری این جشنواره با استقبال گسترده‌ای روبرو شد و در آن 800 قصه‌گوی ایرانی شرکت کردند و اکنون قرار است علاوه بر قصه‌گویان ایرانی دیگر قصه‌گویان کشورهای مختلف جهان همچنین قصه‌گویان کودک و نوجوان نیز حضور داشته‌ باشند.
دبیرخانه جشنواره اعلام کرده است که مرحله‌ی نهایی این رویداد فرهنگی مهر امسال در ساری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 30 مرداد فرصت دارند لوح فشرده‌ی قصه‌گویی خود را با کیفیتی مناسب از طریق پست به کانون استان مازندران در ساری یا رایانامه‌ای به نشانی info@kpfmazandaran.com به دبیرخانه ارسال کنند.
داوری جشنواره تا روز 20 شهریور به پایان خواهد رسید و برگزیدگان در مرحله نهایی ـ که هم‌زمان با دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا(ع) در ساری برگزار خواهد شد ـ شرکت می‌کنند.
در همین حال فراخوان‌های کامل این جشنواره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و منابعی که قصه‌گویان می‌توانند برای انتخاب قصه‌های خود به آن مراجعه کنند از طریق سایت اینترتی کانون استان به نشانی  www.kpf-mazandaran.ir  و سایت خبری کانون به نشانی  www.kanoonnews.ir  در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی امام رضا(ع) دانست و گفت: با بین‌المللی شدن جشنواره در دومین دور برگزاری آن، این مساله می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ترویج فرهنگ معنوی و اسلامی در خارج از مرزهای جغرافیایی کشور داشته باشد.
قاسم عزیززاده گرجی توضیح داد که در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگ‌سال هدایایی به سه برگزیده هر بخش اهدا خواهد شد.
به گفته‌ی وی برگزاری نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی با حضور میهمانان و اساتید صاحب‌نظر از جمله برنامه‌‌های این جشنواره به شمار می‌رود.
گرجی همچنین در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با دستگاه‌های فرهنگی در جهت باشکوه برگزار کردن این جشنواره گفت: استفاده مناسب از ظرفیت‌های دستگاه‌ها، نهادها و مراکز فرهنگی می‌تواند منجر به ترویج فرهنگ رضوی در میان جامعه شود که تولید آثار فاخر و ماندگار در این حوزه از جمله برکات این رویداد فرهنگی است.
وی یکی از دست‌آوردهای جشنواره‌هایی مانند رضوی را معطوف کردن جامعه به شناخت سیره ائمه اطهار(علیهم‌السلام) دانست و گفت: در جهت شناخت درست و صحیح از سیره امام رضا(ع) کتاب‌ها و منابع متقن در خصوص زندگانی امام هشتم(ع) معرفی شده است .
گرجی با اشاره به همکاری و مشارکت مطلوب برخی رسانه‌های جمعی در نخستین جشنواره رضوی تصریح کرد: افزایش همکاری‌های رسانه‌ها و بالارفتن سطح مشارکت رسانه‌ها با دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی رضوی می‌تواند به گسترش فرهنگ رضوی در جامعه کمک شایانی کند و به همین منظور همانند نخستین جشنواره قصه‌گویی رضوی در دومین دوره آن نیز، از رسانه‌های فعال در این زمینه تجلیل خواهیم کرد.
وی در پایان ادارات کل آموزش و پرورش، اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و بهزیستی را از جمله دستگاه‌های فرهنگی دانست که آمادگی خود را برای تولید آثار قصه‌گویی با موضوع امام رضا(ع) جهت شرکت در این جشنواره اعلام کرده‌اند.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت 8 بخش نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را بر عهده دارد و براین اساس مسوولیت جشنواره‌های «کتاب‌خوانی اینترنتی»، «نشریه دیواری»، «پژوهش‌های رضوی نوجوانان»، «کتاب‌سازی رضوی»، «نمایش‌نامه‌ خوانی رضوی»، «یک تصویر از یک حدیث رضوی» و «نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان» به ترتیب به روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون کشور و کانون استان‌‌های فارس، تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، قم و آذربایجان غربی واگذار شده است.

پیوندهای جشنواره قصه‌گویی رضوی:

فراخوان  دومین جشنواره قصه گویی رضوی (فارسی)

 

دعوة عامة المهرجان الدولی الثانی لروایة القصص الرضویة

 

 THE  SECOND  RAZAVI  INTERNATIONAL  FESTIVAL  OF  STORY-ELLING

 

پوستر دومین جشنواره قصه گویی رضوی

 

 اسامی چهل برنده مرحله اول اولین قصه گویی رضوی

 

 منابع قصه گویی رضوی