مسوولیت اجرای 8 برنامه نهمین جشنواره رضوی به کانون واگذار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت اجرای 8 برنامه‌ی نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در سال 1390 بر عهده گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون، این 8 برنامه به پیشنهاد نمایندگان کانون در گردهمایی دو روزه کمیته برنامه ریزی و اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) در مشهد به اتفاق آرا تصویب شد.
کانون در هشتمین جشنواره امام رضا(ع) برگزاری دو جشنواره قصه‌گویی رضوی در مازندران و نشریه دیواری در فارس را برعهده گرفته بود که این جشنواره‌ها با موفقیت بسیار زیادی برگزار شد و در اولی بیش از 800 قصه گو و در دومی بیش از 8 هزار نوجوان با تهیه یک هزار و 328 نشریه از سراسر کشورمشارکت کردند.
برگزیدگان این دو جشنواره نیز در ساری و شیراز معرفی شدند و در جشنواره بین‌المللی که هم‌زمان با ولادت با سعادت آن امام همام در مشهد برگزار شد شرکت کردند.
بر اساس این گزارش محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون که در این گردهمایی حضور داشت گفت: که کمیته برنامه‌ریزی و اجرایی نهمین دوره جشنواره امام رضا علاوه بر این دو استان برای نخستین بار مسوولیت برگزاری 6 برنامه‌ی دیگر را نیز با گستره‌ی سراسری بر عهده‌ی کانون 6 استان کشور گذاشته است.
به گفته‌ی وی قرار است جشنواره‌ی نمایشنامه‌خوانی رضوی، کتاب‌خوانی اینترنتی رضوی، نام‌ها و نشانه های رضوی در ایران و جهان، یک تصویر از یک حدیث رضوی، کتاب‌سازی رضوی و پژوهش‌های نوجوانان با موضوع امام رضا(ع) در 6 استان دیگر کشور برگزار شود.
در همین حال برگزار کنندگان جشنواره قصه‌گویی رضوی در مازندران در نظر دارند تا مخاطبان این جشنواره را گسترش دهند و امکان حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، همچنین نوجوانان قصه‌گو را نیز در این برنامه فراهم کنند.
سید جواد جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و دبیر جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نیز در پایان گردهمایی دو روزه کمیته برنامه ریزی و اجرایی نهمین دوره‌ی این جشنواره در مشهد با اشاره به فعالیت نردیک به 830 مرکز فرهنگی، هنری کانون در سراسر کشور یادآور شد که اگر در حوزه فرهنگ رضوی روی کودکان ونوجوانان کار شود به سمت فلاح و رستگاری حرکت می کنیم و این آینده جامعه را بیمه خواهد کرد و برگزار کنندگان جشنواره به همین منظور مسوولیت اجرای 8 برنامه‌ی جشنواره را در سال آینده بر عهده کانون گذاشته‌اند.
وی در خصوص اهداف گردهمایی مشهد افزود: ما هر سال سعی می‌کنیم که یک باز مهندسی در خصوص عناوین جشنواره داشته باشیم به همین دلیل نامه‌ای به استان‌ها ارسال شد که اگر اصلاح و تغییری در خصوص عناوین برنامه‌ها دارند اعلام کنند و در اولین روز این نشست ابتدا عناوین برنامه‌ها اعلام و پس از اعمال تغییرات 44 عنوان برنامه کلی و 16 برنامه فرعی برای جشنواره نهم به تصویب رسید.
جعفری در پایان گفت: ما در این حرکت عظیم، عمل به سیره و ترویج فرهنگ رضوی را در همه شهرها و بلاد و آحاد جامعه و همه خانواده‌ها در داخل و خارج از کشور را مد نظر قرار داده بودیم و با برگزاری این جشنواره تلاش می‌کنیم تا معارف رضوی در همه جای کشور گسترده شود و جامعه‌ای متناسب با گفتار ائمه (ع) و سرشار از امید، شکوفایی استعداد و پیشرفت ترسیم کنیم.