کد خبر: 271198
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
ساخت عروسک‌های انگشتی با کاغذ

شرکت طراحان خلاق فردای پارسه با دو محصول عروسک‌های انگشتی کاغذی و پیکزل در سومین جشنواره‌‌ی ملی اسباب‌بازی کانون حضور دارد. عروسک‌های انگشتی قابلیت تقویت قدرت خلاقیت و تفکر کودکان را دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین پژمان، مدیر شرکت طراحان خلاق فردای پارسه در توضیح محصولات ارایه شده‌ی این شرکت در سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی گفت: با توجه به این‌که این روزها همه به سمت اسباب‌بازی‌های الکترونیکی یا خاص می‌روند اما ما همچنان معتقدیم اسباب‌بازی‌های کاغذی قابلیت آموزش مهارت‌ها را به کودکان دارد از همین روی اساس کار را روی اسباب‌بازی‌های کاغذی گذاشته‌ایم.
عروسک‌های انگشتی کاغذی با عنوان کلی «فیشکا» ارایه شده است. فیشکا در زبان آذری به معنای سوت است. این مجموعه در سه بسسته و هر بسته حاوی چهار محصول است. این بسته‌های عروسکی حدود 25 حیوان را شامل می‌شوند که به گفته‌ی پژمان قرار است در آینده توسعه پیدا کنند و برای آن‌ها  داستان و کتاب تعریف شود. بسته این محصولات به صورت خط‌های تا خورده ارایه شده‌اند و کودکان به همراه مربی یا والدین بر اساس دستورالعمل آن‌را تا می‌زنند تا قطعات را به هم بچسبانند و عروسک انگشتی بسازند.
به گفته‌ی پژمان عروسک‌های انگشتی کاغذی برای گروه سنی سه سال به بالا و اما در بهترین حالت برای کودکان پنج یا شش سال مناسب است.
شرکت طراحان خلاق فردای پارسه به گفته‌ی مدیر آن، مجموعه‌ای جوان است که افراد آن از میان دانش‌آموختگان رشته‌ی طراحی و گرافیک و آشنا به علم تولید و بسته‌بندی تشکیل شده است مجموعه‌ای که وارد حوزه‌ی ساخت اسباب‌بازی هم شده‌اند.
محصول دیگر این شرکت «پیکزل» نام دارد. پژمان درباره‌ی این محصول توضیح داد: «پیکزل» ترکیبی از پازل و پیکسل و فرآیند ساخت آن مثل پازل است. در این محصول تصاویر به صورت خلاصه و آنالیز، ارایه شده است. هر تصویر به دو یا سه رنگ و در نهایت چهار رنگ خلاصه  و پیکسلایز و سپس به مربع‌های دو در دو تقسیم می‌شود. تا مانند پازل در کنار هم قرار بگیرند و تصویر پیکسل مانند در نهایت ارایه شود
طبق شناسنامه «پیکزل» این محصول بیشتر برای نوجوانان هشت سال به بالا مناسب است و بیشتر جنبه‌ی سرگرمی و دکوراتیو دارد. این محصول در سه سطح ساده، متوسط و سخت حاوی تصاویر انیشتین، فریدا، سنجاب، نهنگ، بابانوئل، تمساح، پنگوئن، جوجه تیغی و کوسه است.
پژمان در پاسخ به این پرسش که محصولات این شرکت برای تقویت کدام مهارت در کودکان تهیه شده است، گفت: عروسک‌های انگشتی کاملاً به تقویت حس لامسه و مهارت قدرت تفکر برای چگونگی تا کردن کاغذ و ساخت محصول کمک می‌کند.
امروزه ساخت اسباب‌بازی برای کودکان با نیازهای ویژه در بازار اسباب‌بازی اهمیت به سزایی دارد. مدیر این شرکت در پاسخ به این پرسش که آیا کودکان با نیازهای ویژه هم در طراحی و تولید محصولات شرکت مورد توجه قرار گرفته‌اند، گفت: کارهایی که در این نمایشگاه ارایه شده نتیجه‌ی نخستین خط تولید ما است اگر بازخورد خوبی از بازار بگیریم در آینده مجموعه عروسک کاغذی انگشتی دیگر در دست تولید داریم که بسیار ساده است و فقط با چرخش یک کاغذ، کودک می‌تواند حجمی را  درست کند. این عروسک‌های کاغذی به نوعی ترکیبی از علم اوریگامی، تا کردن و چسب هستند و می‌توانند برای کودکان با نیازهای ویژه هم استفاده شوند.  
به گفته‌ی پژمان سابقه کار این شرکت 15 سال اما فعالیت آن در حوزه‌ی اسباب‌بازی یک سال است. البته سه سال پیشینه تحقیق و توسعه دارد. این شرکت سال گذشته در حوزه‌ی اسباب‌بازی ثبت شده و برای نخستین‌بار در سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کرده‌ است.
سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 24 تا 28 مرداد از ساعت 14 تا 22 میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری است.