کد خبر: 195883
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۹
بازدید 1810
نمايش‌هاي شاد كودكانه در جشنواره روز جهاني كودك

       نمايش‌هاي «يك شهر بي‌پرنده»، «صندوقچه مرواريد» و «طلسم شهر قصه» در طول برگزاري مراسم روز جهاني كودك همه روز در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان براي كودكان برگزار مي‌شود.

 

       نمايش‌هاي «يك شهر بي‌پرنده»، «صندوقچه مرواريد» و «طلسم شهر قصه» در طول برگزاري مراسم روز جهاني كودك همه روز در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان براي كودكان برگزار مي‌شود.

       به گزارش روابط عمومي كانون، اين نمايش‌ها از سوي گروه نمايش «بازي سازان» از 12- 9 مهر ماه از ساعت 12- 10 ، 4-2 و 6-4 به اجرا در مي‌آيد.

       ناصر آويژه، كارگردان اين نمايش‌هاي كودكانه گفت: موضوع نمايش «شهر بي پرنده» حفظ محيط زيست، موضوع «صندوقچه مرواريد» بهداشت دهان است، نمايش «طلسم شهر قصه» به موضوع تغذيه كودكان مي‌پردازد.

       كارگردان اين نمايش‌ها اظهار داشت: هر سه نمايش به شيوه بازي در بازي، شاد و موزيكال و به سبك تئاتر بي‌چيز (استفاده كم از امكانات)، يك موضوع آموزشي را به شيوه غيرمستقيم به بچه‌ها آموزش مي‌دهند.

       به گفته آويژه در هر سه اين نمايش‌ها گروهي به نام حافظان شادي وجود دارند كه وظيفه حفظ شادي و سلامتي كودكان را به عهده دارند. در ابتداي نمايش‌نامه‌اي از يك كودك به دست اين گروه مي‌رسد كه در آن كودكي مشكل خود را مطرح كرده است. مسأله مطرح شده در اين نامه به شيوه طنز مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرد و در نهايت نمايش نتيجه‌گيري مناسب از موضوع به پايان مي‌رسد.

       بنابر اين گزارش، ناصر آويژه، رامين كمال‌زاده، زينال ايزدپناه و عليرضا اسماعيلي بازيگران اين نمايش‌ها هستند. همچنين نمايش‌ها به كارگرداني ناصر آويژه، نويسندگي گيتا داودي و آهنگسازي فريد نوايي برگزار مي‌شود. عليرضا نجف‌زاده نيز مدير هماهنگي نمايش‌هاست.

            جشنواره «كودك، نيايش و مهر» از 12-9 مهر ماه از ساعت 12-8 و 18-14 در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان حجاب برگزار مي‌شود.