روز عيد مبعث برگزار مي‌شود جشن فارغ‌التحصيلي اولين فراگيران شيوه جديد آموزش زبان عربي در ايران

نخستين فراگيران روش جديد آموزش زبان عربي در كانون زبان ايران پس از گذراندن دوازده ترم آموزشي گردهم مي‌آيند تا پايان دوره تحصيلي خود را جشن بگيرند.

نخستين فراگيران روش جديد آموزش زبان عربي در كانون زبان ايران پس از گذراندن دوازده ترم آموزشي گردهم مي‌آيند تا پايان دوره تحصيلي خود را جشن بگيرند.

       به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، بخش عربي كانون زبان ايران از سال 1368 كار آموزش زبان كتاب جاودان الهي و ميراث پربهاي اسلامي را در كشور آغاز كرد و از سه سال پيش با ارايه شيوه نويني به نام «صدي‌الحياه» يا پژواك زندگي به تغيير روش‌هاي آموزش زبان عربي در كشور دست زد.

       بر اين اساس 45 زبان‌آموز كانون زبان ايران پس از گذراندن 12 ترم تحصيلي در سه مقطع مقدماتي، مياني و پيشرفته در سه سال، با تكيه بر چهار مهارت زبان‌آموزي شامل شنيدن، گفتن، خواندن و نوشتن در حال حاضر مي‌توانند به اين زبان فرهنگي و وجه مشترك مسلمانان به خوبي صحبت كنند، با شنيدن مطالب عربي به فهم آن نايل شوند، متون را بخوانند، نامه‌نگاري كنند و مطلب بنويسند.

       جشن پايان تحصيل فراگيران نخستين دوره آموزش زبان عربي همزمان با مبعث فرخنده رسول گرامي اسلام ساعت 17 روز 20 مرداد با حضور شماري از اساتيد دانشگاه‌ها و مراكز آموزش زبان، مسؤولين كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و كانون زبان ايران و تعدادي از سفراي كشورهاي عربي و اسلامي در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون واقع در خيابان حجاب برپا مي‌شود.

       در اين آيين گزارشي از روند اجراي شيوه نوين آموزش زبان عربي در كانون (صدي‌الحياه) ارايه مي‌شود و از زبان‌آموزان ممتاز اين دوره با اهداي جوايزي قدرداني خواهد شد.

       اين گزارش مي‌افزايد شيوه جديد آموزش زبان عربي در كانون با همراهي 12 جلد كتاب، دفتر تمرين و نوارهاي كاست در سال‌هاي اخير با استقبال مناسبي از سوي علاقه‌مندان به فراگيري اين زبان روبرو شده است به نحوي كه در حال حاضر بيش از 1600 نفر در شهرهاي تهران، شيراز، مشهد، اصفهان، بابل، تبريز و يزد به يادگيري زبان عربي در كانون زبان ايران مشغولند و اين شيوه با توجه به جذابيت، پويايي و تأكيد آن بر روش‌هاي نوين آموزشي در داخل و خارج كشور،‌ دانشگاه‌ها و مدارس نيز مورد توجه قرار گرفته است.

       گفتني است كانون زبان ايران مؤسسه‌اي وابسته به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است كه با دارا بودن بيش از 50 شعبه در سراسر كشور افزون بر چهارصد هزار زبان‌آموز را تحت آموزش زبان‌هاي عربي، انگليسي، آلماني، فرانسه و فارسي به غيرفارسي زبانان قرار مي‌دهد.