تاكيد دو امام جمعه گرگان و سمنان بر اهميت تربيت ديني كودكان و نوجوانان

دو امام جمعه در شهرهاي گرگان و سمنان در سخنان جداگانه‌اي بر نقش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در پرورش مذهبي بچه‌ها تاكيد كردند

دو امام جمعه در شهرهاي گرگان و سمنان در سخنان جداگانه‌اي بر نقش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در پرورش مذهبي بچه‌ها تاكيد كردند.
 به گزارش روابط عمومي كانون، آيت ا.. سيد‌كاظم نورمفيدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه گرگان در بازديد از اولين نمايشگاه فرهنگ مناسبت‌هاي مذهبي گلستان وقتي به غرفه كانون رسيد گفت: اهميت توجه به كودكان و نوجوانان در آيات و احاديث نيز به كرات ديده مي‌شود و پيامبر گرامي اسلام نيز فرموده‌اند كودكان را تكريم نماييد و دوستشان بداريد.
 وي همچنين با تاكيد بر اهميت رسالت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اظهار اميدواري كرد كه والدين نيز متوجه ضرورت آموزش و توجه به آن‌ها از دوران كودكي باشند.
 در غرفه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از پنجم تا دهم بهمن برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، هنري و ادبي با مضمون مسايل ديني و مذهبي برپا مي‌شود.
 اين نمايشگاه از سوي سازمان تبليغات اسلامي گلستان و پانزده دستگاه اداري از جمله كانون پرورش فكري برپا شده است.
 در همين حال بر اساس گزارش ديگري از سمنان، مدير و كارشناس كانون اين استان كه براي ارايه گزارشي از روند برگزاري جشنواره پیدای پنهان و استفاده از نقطه نظرات صاحب‌نظران به ديدن حجه‌الاسلام سيدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اين شهر رفته بودند، از ديدگاه‌هاي وي در زمينه تربيت ديني كودكان بهره‌مند شدند.
 در اين ديدار علي‌اكبر فراتي مدير كانون استان سمنان ابتدا ضمن ارايه گزارشي از جشنواره پیدای پنهان با موضوع امامت حضرت مهدی(عج) از تلاش خود و همكاران كانون براي برگزاري برنامه‌اي در شان آقا امام زمان سخن گفت.
 امام جمعه سمنان نیز در اين ديدار ضمن اظهار رضایت از برگزاری چنین برنامه‌هایي، تاکید کرد: باید روی سه موضوع غدیر، عاشورا و مهدویت بیش از پیش کار کنیم چرا که دشمن این سه موضوع را هدف قرار داده است و تلاش می‌کند به شیوه‌های مختلف بر اصل مهدویت خدشه وارد کند.
 وی بر تبلیغات موثر و مفید در اين زمينه تاکید و خاطرنشان کرد: سعی کنید آثار را به شكل‌هاي مختلف مانند تهیه لوح فشرده و کتاب ماندگار کنید.
 حاج آقا شاهچراغی در ادامه گفت: باید دیدگاه فرزندان‌مان را بايد به سوي مهدويت و ظهور امام زمان سوق دهيم چرا كه کودکان و نوجوانان باید در کنار مساله حضور اما‌م زمان(عج)، با مسايلي مانند ایجاد عدل و داد، امنیت، آزادی، احیا‌گری قرآن، رفع فقر و بیکاری، آسایش و سلامت، مهر و عطوفت در زمان ظهور آشنا شوند.
 در این دیدار همچنین معدنی کارشناس فرهنگی و دبیر جشنواره توضیحاتی در خصوص اهداف جشنواره، بخش‌های فراخوان، گستره ‌اجرا و برنامه‌های  مراسم اختتامیه ارايه كرد.  
 اين جشنواره قرار است با مشارکت معاونت پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی شهرداری سمنان ویژه مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون کشور و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی استان سمنان همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) برگزار شود.
 در اين رويداد فرهنگي آثار كودكان و نوجوانان و مربيان كانون در رشته‌های نقاشی، دوخت‌های سنتی، شعر، تحقیق، وبلاگ‌نویسی و نشریه دیواری به رقابت گذاشته مي‌شود.