در آستانه دهه فجر صورت گرفت تجديد ميثاق كودكان و نوجوانان تهراني با آرمان‌هاي امام

 كودكان و نوجوانان تهراني در مرقد حضرت امام خميني(ره) حاضر شدند تا در آستانه سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب با آرمان‌هاي آن امام سفر كرده تجديد پيمان كنند.

 كودكان و نوجوانان تهراني در مرقد حضرت امام خميني(ره) حاضر شدند تا در آستانه سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب با آرمان‌هاي آن امام سفر كرده تجديد پيمان كنند.
 به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، اعضاي كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي و شماري از كودكان و نوجوانان تهراني صبح روز 7 بهمن در مرقد آن امام راحل حضور يافتند و با نثار گل به بنيان‌گذار كبير انقلاب اداي احترام كردند.
 سيدصادق رضايي مديرعامل جديد كانون و مسوول كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر نيز در نخستين روزهاي آغاز مديريت خود بر كانون در اين مراسم حضور داشت.
 اجراي سرود توسط كودكان و نوجوانان عضو مراكز كانون استان تهران و قرائت بيانيه‌اي توسط بچه‌ها بخشي از اين مراسم را به خود اختصاص داده بود.
 در بيانيه اين كودكان و نوجوانان خطاب به امام خميني(ره) آمده است: اماما، مي‌دانيم آن‌چه تو براي ما خواسته‌اي جز حق نبوده است وآن ‌چه تو براي ما گذاشته‌اي جز عدالت، پس حق را با تو مي‌نويسيم و عدالت را از تو به يادگار مي‌داريم... آمده‌ايم تا صبح را از سرزمين عدالت تو به شب‌هاي سرد و ترسناك كودكان فلسطين و غزه دعوت كنيم.
 در ادامه اين بيانيه آورده شده است: ما كودكان آزادي‌خواه ايراني، مي‌خواهيم انديشه‌ي اسلامي را از پنجره جاويدان ايران به گوش تمام كودكان جهان برسانيم. اگر تمام جهان را ريشه‌هاي تو در توي ظلم در نوردد و سياهي چون چادري خيمه‌گاه آسمان را فرا بگيرد ما رهبري چون شما را ديده‌ايم و صبري چون صبوري شما را تجربه كرده‌ايم، پس با ايمان به خالق يكتا و اقتدا به عظمت و بزرگواري راهتان گام خواهيم برداشت، با عدالت و دستان كودكانه‌ي خود به جنگ ظلم خواهيم رفت و درخت عدالت را آبياري خواهيم كرد.
 بخش ديگري از اين بيانيه به گرامي‌داشت ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس مردم ايران و اظهار هم‌دردي با كودكان مظلوم عراق و فلسطين اختصاص يافته بود.
 كودكان و نوجوانان تهراني در پايان بيانيه ضمن ابراز بيزاري از جنگ و ظلم در سراسر جهان، به امامِ خود گفته‌اند: اماما تو را از مردان بزرگ تاريخ خوانده‌اند، تو را كه انقلاب بزرگ اسلامي ايران در سال 1357 با همت تو جان گرفت و با وحدت مردم ادامه يافت و به شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي جامه‌ي عمل پوشاند، دوستت داريم. ما هم امروز آمده‌ايم تا عهد خود را مقابل شما محكم كنيم و بلندتر از هميشه فرياد بزنيم: آزادي كودكان مظلوم غزه را، فرياد بزنيم آرامش كودكان بي پناه فلسطين را و فرياد بزنيم عدالت كودكان در خون خفته‌ي عراق را.
 گفتني است كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي با برگزاري اين مراسم  و تجديد ميثاق با معمار بزرگ انقلاب به استقبال برنامه‌هاي گسترده خود در دهه فجر رفته است.
 اين كميته براي پاسداشت سال‌روز پيروزي انقلاب اسلامي جشنواره‌ها و برنامه‌هاي متعددي نيز در سراسر كشور تدارك ديده است.
 
براي ديدن عكس‌ها اينجا كليك كنيد