با محوريت كودكان عاشورا برگزار مي‌شود سومین سوگواره سراسری شعر، قصه و عکس عاشورایی در قزوين

سومین سوگواره سراسری  شعر، قصه و عکس عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوين با محوريت كودكان عاشورايي برگزار مي‌شود.

سومین سوگواره سراسری  شعر، قصه و عکس عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوين با محوريت كودكان عاشورايي برگزار مي‌شود.
 به گزارش روابط عمومي كانون، اين سوگواره از صبح روز 11 بهمن در شهر تاريخي قزوين به محملي براي ابراز ارادت و عشق كودكان و نوجوانان ايراني به ساحت كودكان شهيد و ستم‌ديده كاروان اهل بيت عصمت و طهارت تبديل مي‌شود.
 به گفته مدير كانون استان قزوين، بيش از 2هزار اثر از 500 كودك و نوجوان از 21 استان كشور به دبيرخانه سوگواره ارسال شد تا از بين آن‌ها يك صد اثر از 16 استان كشور به بخش اصلي اين رويداد فرهنگي و عاشورايی راه يابد.
 طيب ملكي‌پور اين سوگواره را مجال مناسبی برای بروز توان‌مندی‌های فعالان عرصه هنر و ادبیات فاخر دینی دانست و احیای شعائر مذهبی، مستندسازی رویدادهای مذهبی در قالب هنر و تشویق و ایجاد انگیزه برای هنرمندان به منظور خلق آثار هنری را از جمله اهداف این سوگواره برشمرد.
 وي از دکتر محمدرضاسنگری (عاشورا‌ پژوه ممتاز کشور)، دکتر حشمت‌اله قنبری (استاد دانشگاه و کارشناس صدا و سیما) و سید‌مهدی شجاعی به عنوان ميهمانان ویژه و سخنرانان سوگواره ياد کرد و برپايي نمایشگاه‌های نقاشی، خوشنویسی، عکاسی و کارگاه‌های ادبی و عکاسی و قصه‌گویی و اجرای نمایش عشق و عطش با هنرمندی 40 بازیگر از استان کرمانشاه و شب شعر حسینی(ع) در حسینیه آسیدجمال را از ديگر برنامه‌هاي اين سوگواره دانست.
 مدير كانون استان قزوين همچنين از اجراي ويژه‌ برنامه‌اي براي مديران و مسوولان استان در حاشيه سوگواره در محل در سالن اجتماعات استانداری خبر داد.
 ملكي‌پور در ادامه با قدرداني از پشتیبانی و حمایت استاندار قزوین از پيشنهاد وي براي بين‌المللي كردن سوگواره استقبال كرد و افزود: استان قزوین به لحاظ بافت مذهبی خود از چنين قابلیت‌هايي برخوردار است و نمودهای عینی این ادعا را در بالا رفتن كيفيت برگزاري سوگواره کانون و استقبال قابل توجه مردم مومن و فرهنگ دوست قزوین مي‌توان مشاهده كرد.
 سومین سوگواره سراسری شعر، قصه و عکس عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوين ساعت 9 صبح روز 11 بهمن در كانون اين استان واقع در شهرك كوثر آغاز مي‌شود و عصر روز 12 بهمن با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان مي‌دهد.