کد خبر: 204274
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
بازدید 2382
شمارش معکوس آغاز دومین جشنواره پویانمایی «موج» در بوشهر

دومین جشنواره استانی پویانمایی «موج» از 10 بهمن ماه با اکران 59 اثر در بوشهر آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ زکیه امیر پور مسؤول کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر ضمن اعلام این خبر افزود: کودکان و نوجوانان بوشهری از 10 تا 19 بهمن ماه می توانند هر روز طی سه سانس به تماشای آثار منتخب این جشنواره بنشینند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: تشویق بچه‌ها به تفکر بیشتر و نگاه عمیق‌تر به دنیای اطراف خود و همچنین ارتقاء سطح توان هنری، پرورش خلاقیت و شناسایی استعدادهای آنان و هدایت و تشویق این عزیزان از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.
امیر پور در حاشیه برگزاری سومین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر افزود: کودکان و نوجوانان استان بوشهر در زمینه پویانمایی دارای استعدادهای بالقوه خوبی هستند که امیدواریم با سرمایه گذاری موثر و برگزاری دوره آموزشی زمینه شکوفایی آنان را فراهم کنیم.
محمد علی یزدان شناس کارشناس هنری کانون و دبیر جشنواره نیز گفت: با هماهنگی هایی که با آموزش و پرورش استان بوشهر انجام شده است؛ از تاریخ 10 تا 19 بهمن ماه هر روز صبح طی دو سانس 8 و 10 ویژه مدارس و بعد از ظهرها طی سانس ساعت 17 در سه بخش، منتخب آثار جشنواره، ایران و جهان در سینما کانون بوشهر اکران فیلم خواهیم داشت.
دبیر جشنواره موج افزود: در این جشنواره 59 اثر در چهار بخش؛ کودک، نوجوان، مربی و آزاد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که طی مراسم ویژه ای در روز 20 بهمن ماه از منتخبین هر بخش تقدیر خواهد شد.
کارشناس هنری کانون برپایی ورک شاپ و نشست های تخصصی را از دیگر برنامه های این جشنواره دانست و تصریح کرد: از تاریخ 17 بهمن ماه با حضور سروش دیانتی از انیماتورهای برجسته کشور به مدت 3 روز ورک شاپ آموزشی با موضوعات؛ آموزش ساخت عروسک سیمی، آشنایی با مبانی متحرک ساز عروسک انیمیشن، ساخت اسکلت سیمی، فرم دهی بدن و لباس عروسک، ساخت سر و دست لاتکس، انیمیت و فیلمبرداری و ... برگزار خواهد شد.
همچنین با حضور انیماتورهای برجسته استان نشست تخصصی یک روزه ای با موضوعات؛ « ایده، فیلمنامه و زمان بندی در انیمیشن» در روز 19 بهمن ماه برگزار خواهد شد.
یزدان شناس در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نیز گفت: در بخش کودک 11 اثر از شهرهای: « بوشهر، دیلم، برازجان، اهرم و ریگ» در بخش نوجوان 24 اثر از شهرهای: «بوشهر، برازجان، دیلم، گناوه، ریگ، وحدتیه، دیر، کاکی و اهرم» در بخش مربیان 15 اثر از شهرهای: « بوشهر، اهرم، گناوه، دیر، کنگان، خورموج، دیلم، ریگ و کاکی» و در بخش آزاد نیز9 اثر از شهرهای: « بوشهر، اهرم، کاکی و عالی شهر» به دبیرخانه رسیده است که در حال داوری است.
لازم به ذکر است در برگزاری این جشنواره معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر و موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان بوشهر با کانون همکاری می نمایند.
خانواده های بوشهری می توانند از 10 تا 19 بهمن ماه طی سانس ساعت 17 بصورت رایگان به تماشای آثار منتخب پویانمایی بنشینند.