کد خبر: 212959
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
اعلام برنامه های هفته کتاب درکانون خراسان جنوبی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی هفته کتاب را فرصتی برای بهبود شرایط کتاب‌خوانی و افزایش تعداد کتابخوا ن‌های کودک و نوجوان دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی با اشاره به هجوم فرهنگ بیگانه برای تخریب افکار پاک کودکان و نوجوانان گفت: امروزه دنیای دیجیتال کتاب، لذت مطالعه مستقیم و ارتباط خواننده با کتاب را کمرنگ ساخته و خواننده دراین دنیای مجازی دچار سرگردانی شده است .
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون با کتاب و کتاب‌خوانی ارتباط مستقیم دارد خاطر نشان کرد: مراکز فرهنگی هنری استان خراسان جنوبی در هفته کتاب با برنامه ریزی تلاش می‌کنند تا کودکان شیوه های مطالعه صحیح را همراه با درک عمیق بیاموزند و مطالعه کتاب را به عنوان یکی از برنامه های مستمر روزمره به دیگران توصیه کنند.
صمدی برگزاری نشست تخصصی بررسی‌ دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را در زمینه کتابخوانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌های رمان نوجوان امروز، معرفی اعضای کتابخوان مراکز فرهنگی هنری استان را در روزنامه های محلی استان و اهدای کتاب توسط کودکان به فرمانداران و شهرداران را درسطح استان از جمله برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد.
وی اظهار داشت:  در این ایام صد کتاب با توجه به گروه های سنی کودکان و نوجوانان  توسط مربیان در 10 مدرسه  معرفی خواهد شد و 100 کتاب دیگر توسط 10 عضو کتابخوان برتر در مدارس برای معرفی پیش بینی شده است.
 مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه به تشویق و معرفی اعضای کتابخوان فصل بهار و ارسال کارنامه دانایی برای والدینِ کتابخوان ترین اعضا در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: در هفته کتاب امسال یک مدرسه فعال در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه نیز شناسایی و تشویق خواهد شد، همچنین 10 دانش آموز کتابخوان در یکی از مدارس نیز  به عنوان کتابخوان ترین دانش آموزان معرفی می شوند.
صمدی برپایی ایستگاه کتاب‌خوانی در شهر، نمایشگاه کتاب در مدارس و فعال سازی وبلاگ ثابت مراکز فرهنگی هنری استان را با موضوع کتاب از دیگر برنامه های هفته کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد.
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 20 تا 27 آبان ماه سال جاری برگزار می شود.