بچه های قاین کتاب سازی را در کانون تجربه می کنند

مرکز فرهنگی هنری قاین با مشارکت اداره کتاب‌خانه های عمومی شهرستان قاینات برای بچه‌های شهرشان ایستگاه کتاب‌سازی برپا کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی هنری قاین با فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت توانمندی‌های ادبی و هنری کودکان ایستگاه " کتاب سازی  چند تصویر یک کتاب "، را برگزار کرد.
زهرا صیفی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری قاین درباره این برنامه توضیح داد: دانش آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم مدارس سطح شهر با حضور در کانون با مراحل تهیه و تدوین کتاب آشنا می‌شوند.
وی افزود: در ابتدای این برنامه تصاویری از مجلات در اختیاربچه ها قرار می گیرد و از آنها خواسته می شود با استفاده از این تصاویر به صورت گروهی یک داستان کوتاه بنویسند. سپس مربی با ارایه توضیحات مراحل تهیه کتاب را تشریح وآنها ساخت کتاب را آغاز می کنند.
 صیفی با اشاره به اینکه برنامه کتاب‌سازی در طول هفته کتاب همه روزه در مرکز فرهنگی هنری قاین برگزار خواهد شد گفت: در پایان هفته کتاب، این آثار داوری شده و برترین کتاب های دست ساز ضمن معرفی  از سوی کتابخانه عمومی شهرستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیر خواهند شد.