کد خبر: 213115
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
سفر ایستگاه مطالعه کتاب از کانون به شهر و مدارس در بشرویه

همزمان با روزهای آغازین هفته کتاب، مربیان مرکز فرهنگی هنری بشرویه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه با بسته‌های فرهنگی کتاب به دیدار خانواده‌ها و دانش آموزان در مناطق محروم شهر رفتند.

به گزارش روابط عمومی کانون خراسان جنوبی،  مربیان مرکز فرهنگی هنری بشرویه میهمان پارک کشاورز شدند تا از خانواده ها برای مطالعه کتاب دعوت کنند.
میزان استقبال خانوادها بی‌نظیر بود و حضور پرشور مادران و استقبال از مطالعه کتاب طراوت خاصی به این برنامه بخشیده بود.
در این برنامه برخی از کتاب‌های کانون معرفی شد و بچه ها، پدر ها و مادرها و حتی پدربزرگ‌ها در کنار یکدیگر ساعتی را به مطالعه کتاب پرداختند.
 در ادامه شرکت کنندگان در ایستگاه کتابخوانی در شهر با فعالیت‌های کانون و برنامه های خاص هفته کتاب در مرکز فرهنگی هنری بشرویه آشنا شدند و در پایان کتاب‌های اهدایی از سوی کتابخانه عمومی شهر بشرویه به این عزیزان اهدا شد.
ویژه برنامه ایستگاه مطالعه کتاب در شهر با حضور بیش از 90 نفر از مادران در پارک کشاورز که فاصله زیادی با کانون دارد، برگزار شد.
در دومین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی مربیان فرهنگی و ادبی، ایستگاه مطالعه را  به مدارس مناطق محروم بردند و در کنار دانش آموزان مدرسه دخترانه هاجر و پسرانه دکتر حسابی از یار مهربانی گفتند که بهترین دوست و همراه برای بچه ها در مسیر زندگی است.
مشارکت خوب مدیران مدارس سبب شد تا برنامه‌هایی نظیر نمایش خلاق ، مسابقه با کتاب و شعر خوانی سبب شادی کودکان شود و آنها با لبخند به مطالعه کتاب بپردازند.  
در این برنامه 250 دانش‌آموز بسته های فرهنگی شامل کتاب و مجلات فرهنگی را از سوی کتابخانه عمومی شهر دریافت کردند و در پایان فرم های نظر سنجی را با موضوع هفته کتاب پاسخ دادند.
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 20 تا 27 آبان ماه سال جاری  با شعار یادگار ماندگار در حال برگزاری است.