بچه های کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند در امانت کتاب پیش‌تاز بچه های استان شدند

اعضای کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند طی یک سال گذشته در بخش امانت کتاب با مطالعه یازده هزار و 322 جلدکتاب، کتاب‌خوان‌ترین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، با نگاهی به آمار نرم افزار کتابداری، اعضای کتابخانه سیار شهری بیرجند کتاب‌خوان‌ترین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی آبان سال 90 تا آبان 91 معرفی شدند.
این در حالی است که آبان سال گذشته اعضای مرکز فرهنگی هنری بشرویه با امانت هشت هزار و 753 جلد کتاب صدرنشین جدول امانت کتاب در بین مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار استان خراسان جنوبی بودند.
کتابخانه سیار شهری بیرجند در حال حاضر 383 عضو کودک و نوجوان دارد و در 5 نقطه شهر بیرجند با استفاده از یک دستگاه مینی‌بوس مجهز به کتاب به دیدار بچه‌هایی می‌رود که در منطقه زندگی خود از داشتن کتاب‌خانه و امکانات فرهنگی هنری محروم هستند.
اعضای این کتاب‌خانه از آغاز سال 91 تا کنون قریب به 7500 جلد کتاب را به امانت گرفته و نشان دادند برای مطالعه کتاب اشتیاق فراوانی دارند.
کتابخانه سیار شهری بیرجند هم اکنون در 5 محله شامل: معصومیه روبروی مسجد الغدیر،  سجاد شهر جنب پارک لاله،  معصومیه خیابان نیستان4،  مهر شهر ابتدای خیابان امام حسین (ع) و جوادیه انتهای خیابان وحدت در خدمت کودکان و نوجوانان می باشد.