دعوت جشنواره پویانمایی از سفارش دهنده‌های انیمیشن

جواد علیزاده، کاریکاتوریست مطرح کشور و مدیرمسوول مجله «طنز و کاریکاتور» به برگزارکنندگان جشنواره انیمیشن پیشنهاد کرد در جهت ایجاد زمینه برای فعالیت حرفه‌ای انیمیشن‌سازان کشورمان گام بردارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیزاده که انیمیشن و کاریکاتور را دو هنر مجزا از هم نمی‌داند، ضمن تاکید بر خواستگاه مشترک این دو هنر گفت: انیمیشن و کاریکاتور از نظر مهارت‌های هنری، توانایی تجسم فرم‌ها و حرکت‌ها و قدرت ترسیم کردن آن‌ها، یکی هستند و یک انیماتور خوب باید یک کاریکاتوریست خوب باشد.
وی در این باره توضیح داد: هر نما از یک فیلم انیمیشن مانند یک کاریکاتور است و یک هنرمند چه در زمینه کاریکاتور فعال باشد، چه در زمینه ساخت انیمیشن، قبل از آن باید بتواند تجسمش را روی کاغذ ترسیم کند.
این هنرمند ضمن ابراز نگرانی از شرایط فعلی حاکم بر کاریکاتور و انیمیشن به برگزارکنندگان جشنواره پویانمایی تهران پیشنهاد داد: از نهادهایی مانند شهرداری‌ها، راهنمایی و رانندگی، وزارت آموزش و پرورش، شرکت توانیر و دیگر شرکت‌هایی که به عنوان سفارش دهنده در روند تولید انیمیشن سهم دارد، دعوت کنند تا در جشنواره حضور پیدا کرده و نمایندگان آن‌ها آثار رسیده به جشنواره را ببینند.
علیزاده در این باره گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک نهاد با سابقه و موفق است؛ بنابراین می‌تواند نهادها و موسسات دولتی و خصوصی را به حمایت از انیمیشن ترغیب کند. کانون با جشنواره پویانمایی می‌تواند استعدادهای خوب را شناسایی کند، زمینه معرفی افراد یا گروه‌های انیمیشن‌ساز را به سفارش‌دهندگان فراهم کند و در طول سال از انیمیشن‌سازان حمایت کند.
این هنرمند عقیده دارد: برگزیدگان جشنواره پویانمایی، گویی یک کنکور سخت بین‌المللی را پشت سرگذاشته‌اند و از این جهت هنر و توان آن‌ها قابل اعتماد است. بنابراین کانون به عنوان برگزار کننده جشنواره می‌تواند از این برگزیدگان حمایت کرده، به آن‌ها سفارش کار بدهد و زمینه تعامل‌شان را با سفارش‌دهندگان انیمیشن فراهم کند.
مدیر مسوول نشریه «طنز و کاریکاتور»، ضمن اظهار علاقه شدید به ساخت انیمیشن گفت: متاسفانه در تمام این سال‌ها به خاطر گرفتاری در دنیای مطبوعات موفق نشده‌ام به انیمیشن بپردازم؛ در حالی که این رشته را خیلی دوست دارم و دلم می‌خواهد فرصت ساخت فیلم انیمیشن را داشته باشم.
علیزاده امیدوار است در آینده شرایط حاکم بر دنیای انیمیشن و کاریکاتور بهتر از چیزی باشد که امروز هست.