قدرت تخیل و ممارست در کار، از ویژگی‌های احمدیه بود

پروین تجوید نویسنده و کارگردان پویانمایی است که آثاری چون «کودک»، «پرده پندار»، «قصه پنیرک» و «سرودهای موزیکال» را در کارنامه دارد. وی با فیلم کوتاه «کشاورز و خروس» در بخش مسابقه ایران هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حاضر است. به بهانه بزرگداشت زنده یاد اسفندیار احمدیه سراغ این فعال عرصه انیمیشن رفتیم و با وی گفت‌و‌گویی کردیم که می‌خوانید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پروین تجوید کارگردان فعال عرصه انیمیشن درباره اسفندیار احمدیه چهره ماندگار پویانمایی تهران گفت: سال‌ها سعادت همکاری با اسفندیار احمدیه را در تلویزیون داشتم و به دلیل این‌که دفتر کارمان روبروی هم بود، به نوعی همسایه بودیم. شاخص‌ترین ویژگی او قدرت تخیل و ممارست در کار بود.
تجوید ادامه داد: کار انیمیشن صبر و تحمل زیادی می‌طلبد و آقای احمدیه نیز در این زمینه سرآمد دیگران بود. او دقت و تسلط فراوانی روی کارش داشت.
این کارگردان برگزاری چنین بزرگداشتی را کاری بسیار خوب توصیف کرد و افزود: کانون پرورش فکری همیشه به هنرمندان توجه داشته است.
تجوید در ادامه در باره تاثیر جشنواره پویانمایی بر پیشرفت انیمیشن ایران گفت: جشنواره پویانمایی همواره بر پیشرفت انیمیشن ایران موثر بوده است. با شناختی که از آقای کریمی‌صارمی دارم برگزاری چنین تجلیل و بزرگداشتی اصلا عجیب نیست.
این هنرمند در پایان درباره اوضاع فعلی انیمیشن ایران نیز توضیح داد: در حال حاضرهنر بیشتر به دولت و سیاست‌های دولت وابسته است. اگر بخش خصوصی حمایت لازم را انجام دهد، نیروهای متخصص خوبی برای کار وجود دارد. انیمیشن ما از نظر کمیت رشد زیادی داشته، ولی از نظر کیفیت باید توجه و حمایت بیشتری شود.