تنوع آثار کانون در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

همزمان با آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز بیش از 1هزار عنوان از کتاب و محصولات فرهنگی تولیدی خود را در این رویداد بزرگ به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دوره این نمایشگاه روز دهم اردیبهشت با حضور رییس جمهوری گشایش یافت و از صبح روز 11 اردیبهشت درهای آن همزمان با سال‌روز ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه سلام‌الله علیها به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.
 بر این اساس مدیریت فروش و بازرگانی کانون بیش از 560 عنوان از کتاب‌های رده‌های سنی مختلف را در دو غرفه‌ی خود واقع در بخش کودک، نوجوان و بزرگ‌سال، هم‌چنین نزدیک به250 عنوان کتاب و لوح‌های فشرده آموزشی کانون زبان ایران و نزدیک به صد عنوان از سرگرمی‌های سازنده و لوح‌های فشرده فیلم و بازی‌های رایانه‌ای  تولید کانون را در این نمایشگاه عرضه کرده است.
مرتضی حیدری مشاور اقتصادی مدیرعامل و مدیر فروش و بازرگانی کانون در این میان از ارایه‌ی تخفیف 30 درصدی به فرهنگیان و کارکنان کانون برای خرید کتاب و 20 درصدی برای خرید سرگرمی‌های سازنده خبر داد و گفت که این تخفیف برای عموم ده درصد و برای محصولات کانون زبان ایران 5 درصد در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: اگر مدارس مایل باشند کتاب‌های بیشتری را از غرفه کانون خریداری کنند و میزان خرید آن‌ها از 10میلیون ریال بیشتر شود تخفیف‌های ویژه‌ای در حدود 30درصد یا بیشتر به آن‌ها ارایه خواهد شد.
مشاور اقتصادی مدیرعامل کانون در عین حال با اشاره به این که کانون در تمامی دوره‌های نمایشگاه حضور فعالی را به نمایش گذاشته و چندین بار به عنوان ناشر برگزیده انتخاب شده است، اظهار امیدواری کرد که رویکرد‌های جدید کانون در حوزه‌ی تولید محصولات فرهنگی به ویژه تولیداتی با تکیه بر فرهنگ بومی و قومی مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
حیدری همچنین توضیح داد که در غرفه‌ی کانون در بخش بزرگ‌سال نیز برخی از آثار ویژه‌ی اولیای تربیتی و آثار نظری در حوزه‌ی تعلیم و تربیت عرضه می‌شود.
مدیر فروش و بازرگانی کانون در عین حال گفت آثار کانون به نحوی در غرفه چیده شده است که بازدیدکنندگان کودک و نوجوان بتوانند بر اساس موضوع و گروه سنی خود آثار مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند.
ارایه‌ی نزدیک به 70 عنوان کتاب با خط بریل ویژه نابینایان و 40 عنوان کتاب گویا - که این گروه از کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه نیز می‌توانند از آن استفاده کنند - همچنین عرضه‌ی 15 عنوان کتاب
فیلم و 40 عنوان کتاب الکترونیک و کتاب های دو یا چند زبانه به محصولات عرضه شده توسط کانون در این نمایشگاه تنوع بیشتری بخشیده است.
در همین حال40 عنوان از رمان‌های نوجوان و 30 عنوان از مجموعه کتاب‌های خودمان در قفسه‌های جداگانه‌ای در غرفه‌ی کانون به صورت ویژه در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.
مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز همچون سال‌های گذشته غرفه‌ای را در بخش بین‌الملل نمایشگاه برپا کرده است تا از این راه به تبادل بین‌المللی با ناشران و پدیدآورندگان کتاب از سراسر جهان به ویژه خرید و فروش حق مولف بپردازد.
غرفه کتاب کانون در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11تا 21 اردیبهشت هر روز از 9 صبح تا 21شب پذیرای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند است .