چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟ به کتاب درسی اول متوسطه راه یافت

فیلم پویانمایی «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» به کارگردانی هادی یقین‌لو وارد کتاب درسی پایه اول متوسطه (هفتم) سال تحصیلی 93-92 شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم به همراه دو فیلم دیگر در کتاب جدیدالتالیف‌ «تفکر و سبک زندگی» به عنوان راهنمای تدریس در ادامه درس تفکر و روش تحقیق و مطالعات اجتماعی در دوره‌ی ابتدایی، به دانش‌آموزان مدارس پایه هفتم آموزش داده می‌شود.
کتاب مشترک دختران و پسران «تفکر و سبک زندگی» سال هفتم، زمینه‌ی آشنایی نوجوانان با برنامه آموزش تفکر و سبک زندگی را فراهم کرده است. 
بر اساس این خبر، پویانمایی 8 دقیقه‌ای «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» با تکنیک سه بعدی در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است.
این فیلم تعمیرکار تلفنی را به تصویر کشیده است که در دنیای تلفن‌های کهنه‌اش غرق است. اما این آرامش با صداهایی ناشناس به تندی می‌شکند. به راستی کدام تلفن زنگ می‌زند؟ و چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟
بر اساس این گزارش، فیلم «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» تلاشی است رویاپردازانه، برای پاسخ به سؤالی که پیدا نمی‌شود.
گفتنی است فیلم «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» تاکنون جوایز متعددی را در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی از آن خود کرده است که عنوان بهترین فیلم انیمیشن جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های ایرانی در سانفرانسیسکو»، بهترین فیلم پویانمایی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و دریافت پروانه زرین بهترین کارگردانی اثر کوتاه در بخش مسابقه پویانمایی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از جمله آن‌هاست.