همه‌ی بچه‌های ایران؛ شعار کانون این است

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «همه‌ی بچه‌های ایران» توانمندی‌های خود را در اختیار جامعه و مخاطبان قرار می‌دهد.

این بخشی از سخنان مدیرعامل کانون است که در بندر عباس و در آیین معارفه و تودیع مدیران جدید و سابق کانون استان هرمزگان بیان کرد.
 سخنان علیرضا حاجیان‌زاده در این آیین حاوی یادآوری برخی از سیاست‌های اصلی کانون بود که در چند بند جداگانه بخشی از دیدگاه‌های وی را بازتاب می‌داد.
 وی که برای معرفی ناهید سلیمانی احمدی به عنوان مدیرکل کانون استان هرمزگان به بندرعباس سفر کرده بود، در بخشی از سخنانش تفاوت‌های نظام رسمی آموزش کشور را با نظام غیر رسمی به ویژه با فعالیت‌های کانون تشریح کرد و گفت علی‌رغم امکانات محدود کانون، درصدد هستیم خیل عظیم مخاطبان و کودکان و نوجوانان ایرانی و استعدادهای نهفته‌ی آنان را مورد توجه قرار دهیم و این امر از راه گسترش تولیدات و معرفی کانون در افکار عمومی صورت می‌گیرد.
 مدیرعامل کانون در این زمینه تصریح کرد که اگرچه کانون به دلیل محدودیت در امکانات و منابع خود توانایی پوشش دادن تمامی کودکان و نوجوانان را ندارد اما می‌تواند به معرفی محصولاتش در مدارس کشور بپردازد و خود را در معرض افکار عمومی قرار دهد تا در آینده، بزرگ‌سالان ایرانی نگویند که از وجود کانون در دوران کودکی خود بی‌خبر بوده‌اند و استعدادهای نهفته‌ی آنان ناشناخته مانده است.
 حاجیان‌زاده در عین حال داوطلبانه بودن، تنوع و تکثر در فعالیت‌ها به دلیل تنوع سلیقه‌ی مخاطبان، توجه به تفکر و دانایی، تقویت مهارت‌های زندگی و بالا بردن توانایی‌های شخصیتی کودکان و نوجوانان در کنار دانایی، تکیه بر رویکردهای دینی و مذهبی و تربیت انسان‌هایی که دارای شخصیت چند بعدی باشند، مربی محور بودن، بهره‌گیری از شیوه‌های با نشاط و سرگرمی در فعالیت‌ها و تقویت فضای عاطفی و کودکانه‌ حتی در محیط‌های اداری را از جمله‌ی رویکردهایی دانست که در کانون مورد توجه و تاکید قرار می‌گیرد.
 وی در بخش‌هایی از سخنان خود بار دیگر تاکید کرد که کانون با این رویکردها و ویژگی‌های خود فضا و شرایطی را فراهم می‌کند که بچه‌ها خارج از فضای رسمی آموزشی بتوانند داوطلبانه در محیط کانون حاضر شوند، حق انتخاب داشته باشند و از پشت نیمکت‌های رسمی مدارس خارج شده و در فضایی با نشاط به تقویت شخصیت و مهارت‌های اجتماعی خود بپردازند.
مدیرعامل کانون به صراحت گفت که برای 12 میلیون مخاطب کودک و نوجوان نمی‌توان یک نسخه‌ی واحد پیچید چرا که ذائقه و علاقه‌ها و استعداهای آنان متفاوت است و در کانون هم باید برای این تنوع و تکثر برنامه‌هایی متنوع تدارک ببینیم.
 حاجیان‌زاده بخشی از سخنان خود را به اهمیت توجه به مربیان اختصاص داد و در دو بند جداگانه، نخست گفت که مربیان کانون نقش بسیار مهمی در جذب و حفظ اعضا دارند و آنان به دلیل آشنایی با روحیه‌ی کودکان می‌توانند به پایداری اعضا در مراکز کمک کنند به واقع وقتی می‌بینیم اعضای کانون پس از رسیدن به سن 17 سالگی نمی‌توانند از مراکز، دل بکنند این نتیجه‌ی حضور و زحمات مربیان بسیار خوب در کانون است.
 وی از سوی دیگر به اهمیت تقویت فضای عاطفی در محیط‌های اداری کانون تاکید کرد و به صراحت گفت که در عین رعایت نظم، دقت، ضوابط و سلسله مراتب مایلیم که فضای کانون همان‌گونه که برای اعضای آن دوست‌داشتنی است برای مربیان و کارکنان ما هم دوست‌داشتنی باشد و در این زمینه مدیران ما که باید دارای روحیه‌ی مربی‌گری باشند نقش مهمی بر عهده دارند.
 مدیرعامل کانون یادآور شد که مدیریت در کانون از موضع کارشناسی است نه فرماندهی چرا که همه‌ی تصمیم‌های مدیران پیش از ابلاغ هر دستوری دارای پشتوانه‌ی کارشناسی باشد و همکاران در آن تصمیم‌ها سهمی بر عهده داشته باشند.
 حاجیان‌زاده در پایان با قدردانی از تلاش‌های سیدداود حسینی مدیرکل سابق کانون هرمزگان ناهید سلیمانی را به عنوان مدیرکل جدید معرفی کرد.
 این آیین که در آن معاونان سیاسی امنیتی و برنامه و بودجه استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون فرهنگی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون هم‌چنین مجموعه کارکنان و مربیان کانون استان هرمزگان نیز حضور داشتند، روز 17 تیر 1393 در مجتمع کانون بندرعباس برگزار شد.
معاون استاندار: از کانون حمایت می‌کنیم
در این آیین جوانشیر کدخداپور معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان نیز در سخنانی بر اهمیت و نقش کانون در تربیت کودکان و نوجوانان تاکید و اعلام آمادگی کرد که از ایده‌ها و فعالیت‌های کانون حمایت کند.
 وی تاکید کرد که مقام معظم رهبری در حوزه‌ی فرهنگ دغدغه‌هایی دارند و دایم از مساله‌ی تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی یاد می‌کنند از سویی پیشرفت‌های علمی باعث شده است که نسل جدید بیش از گذشته در معرض تهدید و خطر قرار بگیرد در این راه نهادهایی مثل کانون می‌توانند گره‌گشا باشند و کودکان را با شیوه‌ی صحیح استفاده از این فن‌آوری‌ها آشنا کنند.
وی گفت استانداری هرمزگان آمادگی دارد به عنوان هماهنگ کننده از فعالیت‌های کانون حمایت کند تا تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان استان تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی قرار بگیرند.
استفاده از ظرفیت‌های استانی برای پوشش فعالیت‌های کانون
ناهید سلیمانی احمدی که پیش از این معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان را برعهده داشت در سخنان کوتاهی گفت که برای تعامل بیشتر با سازمان‌ها و نهادهای و استفاده از ظرفیت آن‌ها تلاش خواهد کرد.
 وی که  متولد  1346 در بندرعباس و دارای مدرک تحصیلی الهیات و معارف اسلامی در مقطع کارشناسی و مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی‌ارشد است در ادامه به استفاده از ظرفیت مدارس، شناسایی عوامل جذب کودکان ونوجوانان به کانون، آموزش و توانمندسازی مربیان، ایجاد فضای با نشاط و آرام در محیط اداری، معرفی محصولات کانون، استفاده از ظرفیت‌های خبری رسانه‌های جمعی و خیران برای توسعه فعالیت‌های کانون به ویژه در مناطق محروم را از جمله برنامه‌های آتی خود برای مدیریت کانون استان برشمرد.
 سیدداوود حسینی مدیرکل سابق کانون نیز گفت: این توفیقی بود که نصیب من شد تا بتوانم در چند سال  گذشته با عنوان‌های مختلف در کانون و در دنیای پاک و معصوم و بی‌آلایش کودکان و نوجوانان زندگی کنم و نفس بکشم.
 در این آیین حکم مدیرعامل برای انتصاب مدیر جدید، لوح تقدیر و هدیه‌ی وی برای قدردانی از مدیر سابق و هدایایی از سوی کارکنان و مربیان به این مدیران اهدا شد.
بازدید از مجتمع کانون و مرکز فرهنگی‌هنری آن و بازدید از یک شعبه‌ی کانون زبان ایران ویژه‌‌یِ نوجوانان در بندرعباس و گفت‌و‌گو با مسوول این شعبه و اساتید آن از جمله برنامه‌های سفر مدیرعامل و هیات همراه به استان هرمزگان بود.
در این سفر محسن فضلی معاون فرهنگی و محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، مدیرعامل کانون را همراهی می‌کردند.