پایان داوری آثار جشنواره‌ رضوی در کانون کرمان

داوری بیش از 480 اثر تولید شده‌ی جشنواره‌ رضوی اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون کرمان در مرحله‌ی استانی به پایان رسیده است.

به گزارش اداره‌کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون کرمان با اعلام این خبر افزود: فراهم آوردن فرصتی برای آشنایی و انس کودکان و نوجوانان با سیره و سبک زندگی امام رضا (علیه‌السلام) از جمله اهداف برگزاری جشنواره‌ ملی رضوی است.
مدیرکل کانون کرمان تصریح کرد: با توجه به رویکرد جدید کانون در برگزاری جشنواره‌ رضوی، از اسفند سال گذشته فراخوان و شیوه‌نامه‌ی جشنواره رضوی علاوه بر مراکز فرهنگی‌هنری کانون سراسر استان در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نیز اطلاع رسانی شده است.
علیزاده میزان حضور و شرکت کودکان و نوجوانان در این جشنواره را چشم‌گیر ارزیابی کرد و افزود: در مرحله‌ی نخست، آثار تولید شده در بخش‌های مختلف در مراکز کانون داوری و 20 درصد آثار به دبیرخانه جشنواره در دفتر استان ارسال شده است.
مدیرکل کانون کرمان گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه استانی شامل 208 اثر «داستان کوتاه و خاطرات رضوی»، 102 اثر «شعر رضوی» و 325 اثر «نقاشی رضوی» است.
علیزاده هم‌چنین یادآور شد: 9 نشریه الکترونیکی و 52 نشریه کاغذی رضوی به همت 249 کودک و نوجوان خلق و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، و در این میان 7 اثر تحقیق و پژوهش رضوی و 19 اثر در حوزه نمایش عروسکی شامل (3 نمایش عروسکی، 8 نمایش‌نامه‌نویسی و 8 نمایش‌نامه‌خوانی) از دیگر آثار راه یافته به بخش استانی این رقابت است.
مدیرکل کانون کرمان «قصه‌گویی رضوی» را ویژه مربیان عنوان کرد و گفت: 20 لوح فشرده قصه‌گویی مربیان مراکز در مرحله‌ی استانی داوری و نفرهای برگزیده انتخاب شده است.
وی خاطرنشان کرد: تیم داوری این جشنواره متشکل از کارشناسان مسوول، کارشناسان و مربیان باتجربه کانون است و پس از داوری و ارزیابی آثار در مرحله استانی در نهایت از هر بخش 8 درصد از آثار برگزیده به دبیرخانه کارگروه کودک ونوجوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) در تهران ارسال می‌شود.
مدیرکل کانون کرمان ضمن قدردانی از تلاش و حضور گسترده اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون برای شرکت در جشنواره ملی رضوی کانون یادآور شد: هم‌زمان با دهه کرامت طی مراسمی از برگزیدگان استانی و کشوری این جشنواره تجلیل خواهد شد.
بر اساس این گزارش، برنامه‌های جشنواره ملی رضوی کانون در حوزه‌ی کودک و نوجوان با 8 موضوع «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.