میزبانی مرکز آفرینش‌های کانون از رابطان خبری جشنواره امام رضا(ع)

مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران میزبانی نشست یک روزه‌ی رابطان خبر دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را بر عهده داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهم‌ترین بخش این نشست که صبح روز 19 خرداد 1393 و با حضور رابطان خبر جشنواره از اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور برگزار شد، رونمایی از زیردامنه‌های سایت خبری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) شمس توس بود.
این زیر دامنه‌ها در اختیار استان‌ها و کارگروه‌های جشنواره قرار می‌گیرد تا از این پس رابطان خبری به صورت مستقیم اخبار خود را در این پایگاه بارگذاری کنند.
در این نشست که رابطان خبری کمیته کودک و نوجوان جشنواره از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز حضور داشتند، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تصریح کرد: انعکاس دادن رویکرد ملی و بین‌المللی این جشنواره و پیوستگی خبرهای آن برای ما بسیار مهم است و ما به دنبال ترویج فرهنگ رضوی هستیم.
وی گفت: پوشش رسانه‌ای اخبار رضوی نباید به صورت مقطعی باشد و بعد از پایان جشنواره نیز ادامه یابد.
در همین نشست بابک دربیگی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پوشش رسانه‌ای برنامه‌های رضوی باید نگاه‌مان فراتر از گرایش‌های دولتی و حتی مذهبی شیعی باشد تا برگزاری این جشنواره بتواند بُعد همگرایی را تقویت کند.
دکتر حسن نجفی سولاری مشاور وزیر و رییس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد نیز در این نشست بر اهمیت اطلاع رسانی وسیع جشنواره تاکید کرد و محمدحسن حافظی‌پور معاون فن‌آوری اطلاعات این مرکز نیز در این جلسه از نحوه بهره‌برداری از زیردامنه سایت شمس توس و نحوه قراردادن خبر، عکس، گزارش، فایل‌های موسیقی و فیلم، بانک مقالات، آرشیو روزشمار، پیام، اوقات شرعی و بریده جراید بر روی این سایت، توضیحاتی ارایه کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان جشنواره دوازدهم رضوی را برعهده دارد و فراخوان 8 جشنواره خود را با عنوان‌های «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی بین‌المللی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» بر روی پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir منتشر کرده  است.
بر اساس این گزارش، آخرین مهلت ارسال آثار در هر فعالیت به دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان 15 مرداد تعیین شده و این آثار از 16 تا 30 مرداد سال 93 داوری و انتخاب می‌شود.
همچنین اسامی برگزیدگان از اول تا چهارم شهریور سال 93 به استان‌ها اعلام و در عین حال مراسم و نمایشگاه آثار برگزیدگان در دهه کرامت در تهران برگزار خواهد شد.
دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان در تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع شده است.
گفتنی است شماره تلفن 88967421 ، نمابر 88967414 و رایانامه dmf@kanoonparvaresh.com نیز برای ارتباط با دبیرخانه در نظر گرفته شده است.