پایان داوری آثار جشنواره رضوی در کانون استان فارس

داوری مرحله‌ی استانی بیش از 440 اثر تولید شده‌ی اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون فارس با موضوع جشنواره‌‌ی امام رضا(ع) به پایان رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی حق‌پرست، مدیرکل کانون فارس با اعلام این خبر افزود: اجرای این جشنواره ملی باعث آشنایی عمیق‌تر کودکان و نوجوانان با ابعاد مختلف زندگی این شخصیت بزرگ‌وار است و از آن‌ جا که سرمایه‌های اصلی ما همین کودکان و نوجوانان هستند بنابراین به نظر می‌رسد در خصوص گسترش فرهنگ رضوی در حیطه‌ی کودک و نوجوان باید تلاشی مضاعف صورت گیرد.
حق‌پرست گفت: با توجه به تغییر سیاست‌ها و شیوه‌های اجرایی جشنواره رضوی، فراخوان‌ها و شیوه‌نامه‌های جشنواره ملی رضوی کانون به مراکز فرهنگی‌هنری و مراکز آموزشی استان اطلاع‌رسانی شد.
وی ادامه داد: بیش از 440 اثر در بخش‌های مختلف عکاسی، نقاشی، شعر، داستان کوتاه، خاطرات زیارت، پژوهش و تحقیق، نمایش عروسکی، نمایش‌نامه‌خوانی، نشریه‌های کاغذی و الکترونیکی به دفتر استان رسید که داوری آثار توسط کارشناسان کانون فارس انجام و در نهایت در هر بخش 8 درصد آثار برگزیده به دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (علیه‌السلام) در تهران ارسال شد.
در عین حال قرار است هم‌زمان با دهه‌ی کرامت از فعالان حوزه‌ی رضوی با حضور مسوولان استانی تقدیر شود.
مدیرکل کانون فارس تصریح کرد: استقبال از جشنواره رضوی در بخش‌های مختلف متفاوت بود به طوری که در بخش نشریه‌نگاری کاغذی 139 اثر، نشریه‌نگاری الکترونیکی 86 اثر، نقاشی رضوی 93 اثر، شعر رضوی 17 اثر، داستان کوتاه رضوی 38 اثر، خاطرات زیارت40 اثر، عکاسی رضوی 5 اثر، پژوهش و تحقیق 7 اثر، نمایش عروسکی 12 اثر و نمایش‌نامه‌خوانی رضوی 5 اثر در بخش استانی به رقابت پرداختند.
گفتنی است برنامه‌های جشنواره رضوی کانون در حوزه‌ی کودک و نوجوان با 8 موضوع «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.