آثار رسیده به دبیرخانه‌های رضوی کانون در استان‌ها داوری می‌شود

آثار رسیده به دبیرخانه‌های استانی کارگروه کودک و نوجوان جشنواره امام‌رضا (علیه‌السلام) در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برخی استان‌ها در مرحله نخست داوری قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس اعلام دبیرخانه استانی کانون خوزستان تا کنون بیش از 370 اثر با موضوع عکاسی، 1 هزار و 184 اثر با موضوع نقاشی،18 نمایش‌نامه‌خوانی و یک‌هزار و 300 داستان کوتاه و خاطرات زیارت با موضوع رضوی توسط اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون در گروه‌های سنی مختلف در استان خوزستان خلق و برای داوری به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شده است.
برترین‌ آثار رضوی کودکان مازندران انتخاب شد
با پایان کار داوری آثار رسیده به دبیرخانه رضوی در کانون پرورش فکری مازندران،آثار برگزیده مرحله استانی برای داوری در مرحله نهایی به دبیرخانه مرکزی کارگروه‌ کودک و نوجوان رضوی به تهران ارسال می‌شود.
بر اساس این گزارش، بیش از 850 اثر  از سوی کودکان و نوجوانان مازندرانی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مازندران خلق و به دبیرخانه استانی ارسال شد که پس از داوری توسط کارشناسان کانون 82 اثر برگزیده برای داوری در مرحله کشوری به دبیرخانه‌ی کارگروه کودک و نوجوان جشنواره‌ در تهران معرفی می‌شود.
در این میان 3 اثر در بخش عکاسی، 32 اثر در بخش نقاشی، 16 اثر در بخش شعر، 10 اثر در بخش داستان کوتاه، 6 اثر در بخش خاطرات زیارت، 3 اثر در بخش تحقیق و پژوهش، 4 اثر در بخش نمایش‌نامه خوانی، 6 اثر در بخش نشریه‌نگاری کاغذی و 2 اثر در بخش نشریه‌نگاری الکترونیکی را به عنوان برترین‌های بخش استانی جشنواره‌ی رضوی کانون انتخاب کردند.
بیش از 640 اثر به دبیرخانه استانی کانون خراسان رضوی ارسال شد
بر اساس گزارش رسیده از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی در این دوره ازجشنواره154 اثر خاطرات زیارت، و داستان کوتاه،11 اثر شعر رضوی، 6 پ‍ژوهش رضوی، 26 نشریه کاغذی و الکترونیک، 11 قصه رضوی، 150اثر  با موضوع نامه‌ای به امام رضا(ع)، 155 نقاشی رضوی، 123اثر عکاسی رضوی، 5 اثر نمایش‌نامه‌خوانی و نمایش عروسکی به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شده است.

آذربایجان‌‌غربی و ارسال 81 اثر به دبیرخانه مرکزی
بنا بر این گزارش از میان 1هزار و 555 اثر تولید شده در مراکز کانون 578 اثر به مرحله‌ی استانی راه یافته و پس از داوری این آثار 81 اثر برای داوری در مرحله‌ی پایانی این جشنواره به دبیرخانه‌ی ملی کارگروه کودک و نوجوان ارسال شده است.
در این میان 471 اثر به خاطرات زیارت، 382 اثر شعر، 358 اثر داستان کوتاه، 182 نقاشی، 75 اثر عکاسی ،33 تحقیق و پژوهش 29 نشریه کاغذی، 26 قصه‌گویی، 12نشریه الکترونیکی، 5 نمایش عروسکی، 3 اثر نمایش‌نامه‌نویسی و 2 اثر به نمایش‌نامه خوانی اختصاص داشت.

استقبال کودکان ونوجوانان لرستان از جشنواره‌ رضوی
بیش از 450 اثر تولید شده توسط اعضای مراکزفرهنگی‌هنری کانون لرستان برای شرکت در جشنواره رضوی به دبیرخانه استان ارسال شد.
براساس این گزارش این آثار که با موضوع‌های مختلف نشریه دیواری، نشریه‌های الکترونیکی، قصه‌گویی، نقاشی، نمایش عروسکی، شعر، داستان کوتاه، خاطرات زیارت و تحقیق وپژوهش است قرار است به زودی توسط کارشناسان کانون در مرحله نخست مورد داوری قرار گیرد و آثار انتخابی برای دبیرخانه مرکزی کارگروه کودک و نوجوان رضوی مستقر در معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران ارسال شود.
برگزیدگان کرمانشاهی جشنواره‌ی رضوی مشخص شدند
تعداد 800 اثر با موضوع‌های مختلف کارگروه کودک و نوجوان رضوی از سوی اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان کرمانشاه تولید شده است که پس از داوری آثار رسیده، برترین‌های بخش‌های مختلف مشخص شدند.
بر اساس این اعلام دربخش نقاشی10 اثر، شعر 10 اثر، داستان کوتاه 15 اثر، خاطره 19 اثر، پژوهش وتحقیق 5 اثر، نمایش‌نامه‌خوانی 3 اثر، نمایش‌نامه‌نویسی 5 اثر، نشریه‌ی کاغذی 5 اثر و قصه‌گویی4 اثر به مرحله‌ی کشوری راه یافت.
مشارکت کودکان ایلامی در جشنواره رضوی
بر اساس این گزارش بیش از 400 اثر از مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون ایلام در قالب‌ داستان کوتاه، شعر، خاطرات زیارت، نقاشی، تحقیق و پژوهش، قصه‌گویی ونشریه‌نگاری به دبیرخانه استانی ارسال شده است.
بر همین اساس قرار است آثار منتخب به دبیرخانه‌ی مرکزی این جشنواره در معاونت فرهنگی کانون ارسال شود.
در عین حال قرار است هم‌زمان با دهه‌ی کرامت از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف آثار تولید شده در هر استان در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد و از آثار برگزیده در مرحله استانی نیز تجلیل به عمل آید.
گفتنی است برنامه‌های جشنواره رضوی کانون در حوزه‌ی کودک و نوجوان امسال در قالب یک جشنواره با 8 موضوع «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.