پرچم ایران از آغاز تا امروز نمایشگاهی شد

کانون پرورش فکری سردشت تاریخچه پرچم ایران را از آغاز تا امروز در قالب نمایشگاهی به کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، اعضا و مربیان مرکز فرهنگی و هنری سردشت در آستانه دهه مبارک فجر و به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخچه‌ پرچم و مفهوم آن اقدام به ساخت پرچم ایران از آغاز تا امروز در قالب فعالیت کاردستی و برگزاری نمایشگاه کردند.

رعنا خضرنیا مسوول مرکز فرهنگی هنری سردشت با اشاره به این‌که اعضا در کنار فعالیت کاردستی با تاریخ کشور خود آشنا می‌شوند گفت: هریک از فعالیت‌های کانون قالب و فرصتی ‌است برای آموزش‌های مختلف تربیتی،فرهنگی، دینی، علمی، هنری و ادبی و اعضا به واسطه یک فعالیت کتاب‌های مختلفی راجع به موضوعی که در کارگاه کار می‌شود مطالعه می‌کنند.

وی گفت کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه با شکل ظاهری و نحوه شکل‌گیری اولین درفش ایرانی و پرچم کشورمان در دوران‌های هخامنشی، اشکانی، ساسانی، صفویه، زندیه، قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌شوند.

خضرنیا در ادامه افزود: پرچم‌هایی که توسط اعضا ساخته شده است پس از نمایشگاه در مدارس به نمایش در آمده و  دانش‌آموزان با تاریخچه پرچم کشور خود آشنا می‌شوند.ساخت این پرچم‌ها از 5 بهمن آغاز شده است و نمایشگاه آثار از 12 تا 22 بهمن در مرکز فرهنگی هنری کانون سردشت دایر است.