تشکیل انجمن تربیت‌‌یافتگان کانون هم‌زمان با دهه مبارک فجر/ عضویت در مراکز کانون به پایان نمی‌رسد

معاون فرهنگی کانون استان از تشکیل انجمن تربیت‌یافتگان با هدف به‌گارگیری و معرفی توانمندی‌های به ثمر رسیده اعضای مراکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، زهرا آب‌سوران معاون فرهنگی کانون استان با اعلام این خبر به مناسبت دهه مبارک فجر و تأکید بر اینکه پایان عضویت یکی از دغدغه‌های مهم اعضا ارشد و فعال است گفت: انجمن هنرهای نمایشی با به کارگیری توانایی‌های به ثمر رسیده و تلاش برای تقویت هر چه بیشتر این استعدادها و با هدف حمایت از اعضای ارشد تربیت‌یافته کانون، معرفی توانایی‌ها و استعدادهای بارور شده به جامعه و استفاده از ظرفیت آن‌ها، ایجاد فرصت بیشتر برای خلق آثار هنری در حوزه کودک و نوجوان، هم‌اندیشی و مشارکت افکار اعضا در قالب این فعالیت شروع به کار کرده است.

آبسوران با تاکید بر توجه به استعدادهای جوان تربیت یافته در کانون گفت: با گسترش این انجمن اعضا ارشد کانون در ارومیه و شهرستان‌ها به عضویت آن در آمده و کانون از فعالیت‌های هنری و فرهنگی آن ها در چهارچوب قوانین حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این انجمن از بین اعضای ارشد پسر 4 مرکز ارومیه که علاقه و توانایی اجرای نمایش عروسکی داشتند انتخاب و با صدور کارت عضویت انجمن و تولید اولین نمایش عروسکی کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است.
معاون فرهنگی کانون استان افزود: این نمایش به سرپرستی سمیه حسین‌نژاد مربی فرهنگی مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه تولید و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر اجرا می‌شود.
نمایش عروسکی به عنوان یکی از مهمترین و پر مخاطب‌ترین فعالیت‌های کانون ترکیبی از هنر و ادبیات است که شامل نقاشی، کاردستی، موسیقی، عروسک‌گردانی و ادبی است و عامل مؤثر و جذاب در جهت کمک به تربیت دینی و اسلامی، آشنایی با متون با ارزش، انتقال غیرمستقیم مفاهیم اخلاقی، تجربه مشارکت در فعالیت‌های گروهی و پرکردن بهینه اوقات فراغت کودکان است.
این فعالیت از فعالیت‌های مورد علاقه کودکان و حتی نوجوانان است.