آشنایی کودکان و نوجوانان با خاطرات انقلاب اسلامی در جشن‌های دهه مبارک فجر

خاطرات انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان آذربایجان‌غربی در قالب جشن‌های ویژه بازگویی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در قالب جشن‌های ویژه بازگویی وقایع و اتفاقات دوران انقلاب اسلامی صورت گرفت.
گشایش نمایشگاه آثار نقاشی، سفال و پژوهش در کانون بوکان
همزمان با دهه‌ مبارک فجر نمایشگاه‌ آثار نقاشی، سفال و پژوهش اعضای کانون با حضور مسئولان ادارات، اولیا و دانش‌آموزان مدارس افتتاح شد. در این مراسم یونس رضایی مسئول مرکز فرهنگی و هنری بوکان بر اهمیت کارگاه‌های هنری و نوشتاری در کانون تأکید و در خصوص اهمیت و اهداف برگزاری نمایشگاه‌های هنری و پژوهش در این ایام مطالبی ارائه کرد. احمد رحمانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوکان نیز با تاکید بر جایگاه محوری کانون در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و برگزاری کارگاه‌های هنری و ادبی، کانون بوکان را مرکزی ارزشمند و فرهنگی در سطح شهرستان معرفی و برگزاری مراسم‌های متنوع فرهنگی و هنری کانون را نشانه‌ای از ترویج هنر در سطح شهرستان عنوان کرد
ساخت کبوترهای دست‌ساز اعضا به شیوه کاغذ و تا در کانون نقده
هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر 60 نفر از دانش‌آموزان پایه سوم دبستان شهید شکری با حضور در کانون پرورش فکری نقده ضمن شرکت در فعالیت‌های متنوع، با ساخت کبوترهای دست‌ساز به شیوه کاغذ و تا به صورت نمادین به پیشواز امام خوبی‌ها رفتند.
دانش‌آموزان با حضور در مرکز فرهنگی و هنری نقده با فعالیت‌های  کانون و همچنین با هنر کاغذ و تا نیز بیشتر آشنا شدند.
هنر اریگامی یادگیری و آموزش برخی مباحث ریاضی مانند مفهوم تقارن، تبدیل مربع به مثلث با یک تا، و مسائل دیگر را برای کودکان لذت می‌کند. 
برگزار ی جلسه انجمن کتاب در کانون محمدیار
مرکز فرهنگی و هنری محمدیار در جلسه انجمن کتاب میزبان محرم ملازاده بخشدار و رئیس انجمن کتاب، مهدی ناهید شهردار و نائب رئیس انجمن، محمد فتاحی عضو شورای شهر و جمعی از مسئولان و نمایندگان سایر ادارات بود.
در این جلسه برگزاری جلسات نقد و معرفی کتاب و مسابقه با موضوع دهه فجر مصوب شد.
ساخت کتاب دست‌ساز از فرازهایی از زندگی امام خمینی(ره) در کانون اشنویه
بزرگترین کتاب دست ساز توسط اعضای مرکز فرهنگی و هنری اشنویه در دست تولید است.
 این کتاب که با نام« پدر مهربان» با تلاش مربیان و اعضای کانون پرورش فکری اشنویه در حال ساخت است، با موضوع خاطرات و فرازهایی از زندگی امام خمینی(ره) از زبان فرزندان و نوه‌های ایشان می‌باشد که توسط اعضای دختر مرکز فرهنگی و هنری اشنویه گردآوری شده است.
این کتاب قرار است در مراسمی  با حضور مسئولین در دهه مبارک فجر رونمایی ‌‌شود.
جشن انقلاب در مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه
ویژه‌برنامه دهه مبارک فجر در مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه با اولین اجرای زنده نمایش عروسکی شاد با عنوان " تو هم بمون "‌توسط اعضای ارشد کانونی آغاز شد.
برپایی نمایشگاه دهه فجر در قالب روز شمار انقلاب،‌ معرفی شهدا، آثار هنری اعضا با محتوای انقلاب بخشی از برنامه‌های این جشن بود.
معرفی کتاب‌های انقلابی و سرزمین مرتبط با دهه فجر در قالب "طرح قالیچه انقلاب " در بخش دیگری از این ویژه‌برنامه صورت گرفت.
بخش دیگری از این ویژه‌برنامه به برگزاری کارگاه‌های نقاشی با موضوع راهپیمایی‌های دوران انقلاب و حضور مردم و همچنین اوریگامی طرح لاله به یاد شهدای انقلاب اختصاص داشت.
قصه گویی، هم‌خوانی سرودهای انقلابی توسط دانش‌آموزان و ادای احترام به پرچم کشورعزیزمان ایران از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ویژه‌برنامه بود.
 برگزاری نشست با فرزندان شهدا و ایثارگران در کانون میاندوآب
به مناسبت فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعضای مرکز فرهنگی و هنری میاندوآّب و دانش‌آموزان مدارس در قالب یک نشست میزبان فرزند شهید گرانقدر کرمانی و آزاده و جانباز بزرگوار سید عیسی بنی هاشم شدند.
در این نشست سید عیسی بنی هاشم درباره‌ خاطرات خود از سال‌های اسارت خویش و کرمانی فرزند شهید درباره جنگ نرم صحبت کردند.
نمایشگاه لاله در یخ در کانون شماره یک اورمیه
مرکز فرهنگی و هنری شماره 1 ارومیه با برگزاری نمایشگاهی با عنوان لاله در یخ به استقبال جشن‌های دهه مبارک فجر رفت.
نمایشگاه لاله در یخ شامل برخی بخش‌ها از جمله: بخش ادبی در قالب فتو رمان، کاردستی (گل لاله ) در قالب اوریگامی، معرفی شهدای انقلاب در پانل لاله‌ها، معرفی وقایع با عنوان شهر فرنگ 57، معرفی شخصیت‌های مثبت با عنوان نور و شخصیت‌های منفی با عنوان ظلمت با طراحی تار عنکبوت و نمایش آثار نقاشی-خوشنویسی و ادبی است.
قصه گویی، پخش سرودهای انقلابی، نمایش خلاق در قالب پانتومیم از برنامه‌های جنبی اجرا شده در حاشیه برگزاری این نمایشگاه می‌باشد.