هماهنگی در برنامه‌ها موجب هم‌افزایی بیش‌تر می‌شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم هماهنگی‌های بیشتر مدیران با کارشناسان استانی و ستادی برای رسیدن به هم‌افزایی مطلوب‌تر تاکید کرد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده در گردهم‌آیی سراسری مدیران کل ستادی و استانی کانون با تاکید بر این موضوع گفت: توا‌نمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در کانون وجود دارد که به نظر می‌رسد اگر نقش‌ها در مسیر خود به خوبی ایفا شود از هدر رفتن سرمایه‌های احتمالی پیشگیری کرد.
 وی با اشاره به این کهبسیاری از آسیب‌ها نتیجه ناهماهنگی میان اجزا و عناصر سازمان‌ها است، ‌افزود: اگر بتوانیم در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها اقتضائات زمانی را بهتر بفهمیم، واکنش‌ها را منصفانه‌تر صورت دهیم و اتفاق‌های خوبی که روی داده را بهتر ببینیم همین خوب دیدن افراد موجب هم‌افزایی بیشتر خواهد شد.
قمرزاده در ادامه یادآور شد: اگر بتوانیم بستری فراهم کنیم که بیشتر پای صحبت‌های مربیان و کارشناسان بنشینیم و از تجربه‌ها و نقطه‌نظرهای آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کنیم بسیاری از مشکلات از میان برداشته خواهد شد.
وی با اشاره به این کهجشنواره‌ها محلی برای ارایه دست‌آوردها و فعالیت‌های صورت گرفته است و نمی‌توان آن را حذف کرد یادآور شد از سوی دیگر گاهی شاهد بودیم تمام انرژی مربیان صرف آماده شدن برای این رویدادها می‌شود بر همین اساس رویکرد تازه‌ای در معاونت فرهنگی کانون برای ساماندهی این جشنواره‌ها آغاز شده است.
معاون فرهنگی کانون هم‌چنین درباره چگونگی برگزاری هفته‌ی ملی کودک نیز خاطرنشان کرد: نشست‌های برنامه‌ریزی با سازمان‌های عضو شورا برگزار، شعار و عنوان روزهای هفته با توجه به مصادف شدن این رویداد با ماه محرم انتخاب شدهاست و شیوه‌نامه‌ای نیز به زودی تدوین و به استان‌ها ارسال خواهد شد.
وی در مورد سایر جشنواره‌های پیش رو ازقبیل نمایش عروسکی, قصه‌گویی، هنرهای تجسمی و... نیز ضمن قدردانی از معاون فرهنگی و مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی سابق به خاطر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های مدیرعامل تغییراتیدر شیوه‌نامه‌ها اعمال شده  وبه استان‌ها اعلام شده است.
بخش اول گردهم‌آیی مدیران کل ستادی و استانی کانون با ارایه گزارش‌هایی از فعالیت‌های جدیدی که در استان‌های آذربایجان غربی و ایلام و دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی صورت گرفته از سوی مدیران کل به پایان رسید.
گردهم‌آیی سراسری مدیران کل ستادی و استانی کانون طی روزهای 10 و 11 شهریور 1395 در شهرستان چالوس استان مازندران در حال برگزاری است.