دنیای امروز نیازمند نگاه متفاوت به زندگی است

مشاور عالی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مدیران کانون نگاه متفاوت‌تری به زندگی امروز داشته باشند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدعلی شامانی در بخش آغازین گردهم‌آیی سراسری مدیران‌ کل ستادی و استانی کانون که در روزهای 10 و 11 شهریور 95 در شهرستان چالوس برگزار شد با بیان این مطلب گفت: جریانی در روان‌شناسی مثبت شکل گرفته است که مبنای آن بر رضایت‌مندی و درون‌مایه آن آرامش انسان‌هاست.
وی ادامه داد: افکار منفی می‌تواند مانند سیل ویران‌گر باشد و انسان را مچاله کند بنا بر این باید مواظب باشیم. اندوه، اضطراب و افکار منفی به راحتی سرایت می‌کند و اوضاع سازمان را نابسامان کند, در مقابل خاطر خوش، مهربانی و چنین واژه‌هایی نیز می‌تواند حال سازمان را  خوب کند و همکاران در خیال، ابرها را نقاشی کنند و باران شادی روی گونه‌های آن‌ها ببارد.
شامانی هم‌چنین به مدیران توصیه کرد تلاش کنید باورهای غلط را از ذهن خود پاک کنید چراکه روان‌شناسی مثبت می‌گوید اگر حال انسان خوب باشد تمامی امور نیز به خوبی انجام می‌شودو به تعبیر دیگر بهشت جایی است که احساس خوب از کنار هم بودن داشته باشیم.
وی اضافه کرد اگر بخواهیم حال سازمانی که در آن کار می‌کنیم خوب باشد لازم است دست به غربال‌گری بزنیم و هر روز یک واژه تلخ و ناگوار را پاک کنیم چرا که تلخی، تلخی می‌زاید و شادی، نشاط به همراه می‌آورد و با واژه‌های خوب می‌توان هزار معنای تازه خلق کرد.
مشاور مدیرعامل در ادامه اظهار امیدواری کرد که همواره در چهره کارکنان کانون رضایت و خشنودی موج بزند  و اظهار داشت: اگر سازمانی غمگین باشد خشونت و پرخاش‌گری زیاد خواهد شد و اگر در مجموعه‌ای خشونت زیاد شود باید درهای این سازمان را بست.