کد خبر: 261114
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
تشکیل هیأت عزاداری در کانون سربیشه

هم‌زمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری سربیشه همنوا با نوای مداحان اهل بیت، با سینه‌زنی و زنجیرزنی به عزاداری امام حسین (ع) پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، به منظور گرامیداشت ایام سوگواری محرم، بیش از 160 کودک و نوجوان سربیشه در فضای کانون گردهم آمدند و به عزاداری  امام حسین (ع) پرداختند.
در این مراسم که با هماهنگی با اداره آموزش و پرورش و مدارس سطح شهر فراخوان عمومی شده بود، کودکان سربیشه، ضمن همراه داشتن زنجیر و لباس مشکی، مراسم عزای حسین(ع) را برپا کردند.
برای برگزاری این مراسم از اعضای قدیمی کانون که از مداحان اهل بیت نیز هستند، دعوت به عمل آمد تا با نوای گرمشان کودکان را در عزاداری امام حسین(ع) شریک کنند.
در این مراسم  کودکان در کنار مدیران و معلمان مدارس به عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) پرداختند و در پایان نیز بر سفره آن حضرت، دعوت به شله‌زرد نذری شدند.
 
برپایی ایستگاه معرفی و ساخت کتاب بزرگ‌ترین دختر عالم در سربیشه
در دهه نخست محرم مرکز فرهنگی و هنری سربیشه ایستگاه معرفی و کتاب‌سازی  «بزرگترین دختر عالم»  نوشته سید مهدی شجاعی را  با حضور 30 عضو کودک دختر برگزار کرد.
هدف از برپایی این ایستگاه، گرامی‌داشت ایام محرم بود که در آن اعضا ضمن روخوانی کتاب «بزرگترین دختر عالم»، به طراحی جلد آن پرداختند.
در ادامه ویژه برنامه ایستگاه حدیث و طراحی دست حضرت ابوالفضل(ع)  برگزار شد و اعضا احادیثی از امام حسین(ع) را در قالب مسابقه طراحی و چیدند.