کارگاه آموزشی محرم و حفظ محیط زیست در مرکز شماره دو بیرجند برگزار شد

کارگاه آموزشی محرم و حفظ محیط زیست با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان در مرکز شماره دو بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، همزمان با سومین روز از هفته ملی کودک که به نام میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت در زندگی کودک امروز نام‌گذاری شده بود، با حضور طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان و پرویز آرامنش مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، کارگاه آموزشی «کودک و محیط زیست» در مرکز فرهنگی هنری شماره دو بیرجند برگزار شد.
این کارگاه با  مفاهیم آموزشی هم‌چون: تعریف آلودگی، اهمیت آب، هوا، خاک به عنوان سه عنصر اصلی حیات، اهمیت زباله به عنوان طلای کثیف، بازیافت، مواد قابل بازیافت که شامل، کاغذ، شیشه، پلاستیک و قوطی آلومینیوم، زباله‌های تر و اهمیت کمپوست و فواید بازیافت برای کودکان به مرحله اجرا در آمد.
در این کارگاه همچنین اعضا با کارهایی که کودکان سبز برای حفظ محیط زیست می‌توانند انجام دهند، توصیه‌های زیست محیطی در ایام محرم با استفاده کمتر از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، لیوان‌های یک‌بار مصرف پلاستیکی و پاکسازی محیط زیست در ایام محرم آشنا شدند.
در ادامه اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره دو بیرجند فیلمی در رابطه با حفظ محیط زیست را تماشا کردند.
اعضای شرکت‌کننده در این کارگاه در پایان طوماری را امضا کردند که در آن هریک از کودکان و نوجوانان جمله‌ای در رابطه با  حفظ محیط زیست نوشته و امضا کردند.