کارگاه «علمدار کربلا» در مرکز فرهنگی هنری قاین برگزار شد

با هدف گرامی‌داشت هفته ملی کودک و تقویت باورهای دینی و مذهبی کودکان و به همت‌ مرکز فرهنگی هنری قاین، کارگاه علمدار کربلا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با گرامی‌داشت هفته ملی کودک، مرکز فرهنگی هنری قاین کارگاه «علمدار کربلا» را ویژه اعضای کودک به مرحله اجرا در آورد.
کارگاه «علمدار کربلا» با شرکت 50 نفر از اعضای  کودک در خانه تاریخی سلطانی این شهر  در حالی برگزار شد که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره بهزیستی و مهد یگانه  در اجرای این برنامه کانون را همراهی ردند.
تقویت باورهای دینی، مذهبی و معرفی شخصیت بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) به کودکان از جمله اهداف برگزاری کارگاه«علمدار کربلا»  بود.
در این کارگاه ابتدا قصه حضرت ابوالفضل(ع) در روز عاشورا به عنوان سقا و علمدار کربلا توسط مربیان برای کودکان شرکت کننده روایت  شد و در ادامه شرکت‌کنندگان علم‌های مقوایی زیبایی ساختند.
پایان بخش  این برنامه‌  بازدید از بخش‌های مختلف خانه تاریخی سلطانی بود.
خانه تاریخی سلطانی یک منزل قدیمی، متعلق به خانواده سلطانی از ملاکین و بزرگان قاین است.اصل بنا متعلق به دوره زندیه می‌باشد که در دوره قاجاریه نیز دست‌خوش تغییرات شده است.