گفت‌و‌گوهای رو در روی سازمان‌ها با فعالان اسباب‌بازی

ایجاد ارتباط موثر بین سازمان‌ها، نهادها و موسسات فعال حوزه‌ی اسباب‌بازی هدف اصلی نشست‌های علمی سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرحسن سلام‌زاده خبر از برگزاری شش نشست علمی و چهار کارگاه تخصصی در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی داد.
بر این اساس «شرکت‌های نوآور»، «طراحی، ایده‌پردازی و زیبایی‌شناسی محصول در صنعت اسباب‌بازی»، «راهکار تولید اسباب‌بازی با رویکرد اقتصادی»، «اسباب‌بازی و فرهنگ» و«فرصت‌های تولید برترین‌های اسباب‌بازی در جشنواره‌ی اسباب‌بازی» عنوان برخی از این نشست‌هاست.
در آخرین نشست قرار است برندگان سال‌های گذشته‌ی جشنواره با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان صنعت اسباب‌بازی دیدار داشته باشند تا ایده‌ها و طرح‌های جشنواره‌ی اسباب‌بازی به شیوه‌ای حرفه‌ای به محصول تبدیل شوند.
به گفته‌ی دبیر بخش علمی سومین جشنواره‌ی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است به زودی نشستی با مدیریت ستاد اقامه‌ی نماز نیز برگزار شود. این نشست با موضوع آموزش بحث‌های عبادی با استفاده از اسباب‌بازی برگزار خواهد شد.
سلام‌زاده در پاسخ به تفاوت‌های نشست‌های علمی این دوره با جشنواره‌های پیشین گفت: «در دوره‌ی اول و دوم تنها هدف ما شناخت عوامل و عناصر شکل دهنده‌ی صنعت اسباب‌بازی بود. اما از دوره‌ی جدید به ایجاد ارتباط موثر بین بخش‌های مختلف این صنعت خواهیم پرداخت که این رویکرد در دوره‌ی بعد نیز ادامه خواهد داشت. قرار است از دوره‌ی پنجم نیز به تولید محصولاتی برگرفته از این شناخت‌ها و ارتباط‌ها برسیم. تا جشنواره به هدف اصلی خود نزدیک‌تر شود.»
وی در مورد برگزاری کارگاه‌ها در این دوره از جشنواره نیز توضیح‌هایی داد: «چهار کارگاه یکسان برای گروهی از مربیان و کارشناسان شهرداری در چهار روز نمایشگاه برگزار خواهد شد. برگزار کننده این دوره نماینده‌ی یک تولید کننده مطرح آلمانی در ایران است که به مباحث علمی و مهندسی در اسباب‌بازی‌های خود می‌پردازند. اما سه کارگاه عمومی نیز داریم. دوره‌ی آموزشی کاوشگر، کارگاه طراحی و آماده‌‌سازی یک عروسک و کارگاه خلاق که از هم اکنون علاقه‌مندان جهت حضور در آن‌ها می‌توانند اقدام کنند. در این کارگاه‌ها امکان حضور مربیان، معلمان و حتی علاقه‌مندان کودک و نوجوان نیز وجود دارد.»
این مقام مسوول همچنین از برگزاری پیش نشست‌هایی با حضور مدرسان دانشگاه، کارشناسان و سخنران‌های نشست‌ها خبر داد و گفت این نشست‌ها با هدف بررسی دقیق‌تر موضوع‌ها، مغفول نماندن موضوع‌ها و تقسیم‌بندی مباحث برگزار شده و خواهد شد.
وی در پایان گفت: تاکنون پیش نشست‌های «طراحی، ایده‌پردازی و زیبایی‌شناسی محصول در صنعت اسباب‌بازی»، «اسباب‌بازی در بستر فرهنگ» و «بررسی راهکارهای تولید اسباب‌بازی با رویکرد اقتصادی» برگزار شده است و هر کدام از سخنرانان به تقسیم مسوولیت‌ها پرداخته‌اند. تلاش کرده‌ایم از نظرهای تخصصی کارشناسان مرتبط بهره ببریم تا در این دوره شاهد جلسه‌هایی متکی بر مباحث علمی و چالشی باشیم.
گفتنی است که جدول نشست‌ها و کارگاه‌های سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی که از 24 تا 28 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، به زودی منتشر خواهد شد.