از ظرفیت جذب مدرس آموزش و پرورش استفاده کنید

رئیس کانون زبان ایران از مذاکره در باب جذب دبیران زبان آموزش و پرورش در کانون زبان ایران خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، در دوره دانش و مهارت‌افزایی مدیران‌کل منصوب شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها، روز ۲ آبان ۱۴۰۲ از کانون زبان ایران بازدید کردند و با رئیس کانون زبان ایران و مدیران بخش‌های مختلف به گفت‌وگو نشسته و تعامل کردند.

در ابتدای این نشست مهدی ذوالفقاری رئیس کانون زبان ایران اظهار کرد: ما یکی از بازوان کانون پرورش فکری هستیم و در کنار دوستان قرار داریم. از همین‌رو سعی کردیم خودمان را با سیاست‌های کانون هماهنگ کنیم. در این فضا به دلیل اقتضای کاری و شرایطی که کانون زبان دارد سیاست‌ها کمی متفاوت است. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این دوره انجام دادیم ساماندهی موضوع‌های مالی بود. بعضی از مسائل در حوزه استان‌ها مانند مراکز زیان‌ده ما را به زحمت انداخت و دست به تعطیلی زدیم.

او بیان کرد: از دوستان می‌خواهم که به کانون زبان در استان‌ها کمک کنید، چرا که برخلاف کانون پرورش فکری مخاطبش صرفا کودکان نیستند و طیف بزرگ‌سال را نیز شامل می‌شود. سالی یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر در این خانواده آموزش می‌بینند و همان‌قدر که در ستاد همبستگی با مدیران کانون زبان می‌بینیم به همان اندازه از مدیران استان نیز انتظار همراهی داریم.

از ظرفیت جذب مدرس آموزش و پرورش استفاده کنید

رئیس کانون زبان ایران گفت: اگر جایی اشکالی وجود دارد به ما منتقل کنید تا بتوانیم آن را مرتفع کنیم. در دوره‌ای که حساسیت‌های اجتماعی زیاد است، انتظار تعامل بیشتری داریم. خوشحالیم که شورای عالی آموزش و پرورش برای نخستین‌بار نام کانون زبان را به عنوان موسسه آموزش زبان در مصوبه رئیس جمهور آورده است.

ذوالفقاری همچنین اظهار کرد: از ظرفیت‌ها و کمک‌های سازمان برنامه و بودجه هر استان استفاده کنید و در تعامل باشید، حداقل می‌توانید تجهیزات قدیمی کانون زبان را به‌روزرسانی کنید. از ظرفیت جذب مدرس آموزش و پرورش استفاده کنید. مذاکره‌هایی در مورد جذب دبیران زبان آموزش و پرورش در کانون زبان ایران صورت گرفته است و به‌زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

او در پایان بیان کرد: امیدواریم در این دوره از حالت یک آموزشگاه صرف بودن خارج شویم. اعتبار ما این است که معاونت پژوهشی ما تولیدکننده آثار فاخر زبان به کودک و بزرگسال باشد و مرجع تعیین روش‌های نوین در آموزش زبان باشیم.

اقدام به فراهم کردن تجهیزات جدید کنید

در ادامه رضا لیاقی، معاون اداری و مالی کانون زبان، بیان کرد: در گذشته تعداد مراکز کانون زبان ایران اندک بود و حالا پرتعداد شده است. انتظار همراهی و همیاری کانون زبان را از مراکز استانی داریم. در جلسه‌های کلان استانی مدیران‌کل حضور دارند و می‌توانند به کانون زبان کمک کنند تا بیشتر و بهتر از قبل معرفی شود و از امکان‌های بیشتر و خدمات آموزشی بهره ببرند.

او ادامه داد: حوزه اداری مالی کانون زبان ایران شامل بخش‌های املاک، بازرگانی، فناوری اطلاعات، امور اداری و مالی و عمومی است. تعامل اداره‌های کل با سازمان‌های مختلف استان، اخذ بودجه‌های عمرانی به منظور نوسازی کانون زبان از جمله نکته‌هایی است که مطرح است. تجهیزات ما اصولا قدیمی هستند و در این چند سال که کلاس‌ها در ایام کرونا مجازی بودند مستهلک شده‌اند.

لیاقی گفت: مدیران استانی می‌توانند با اخذ ساختمان مناسب آموزشی از سازمان‌ها، ایجاد رابطه مطلوب با آموزش و پرورش، انجام تبلیغات در بیلبوردهای شهری، تخصیص قسمتی از ساختمان‌های کانون پرورش به کانون زبان، با ما همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.

او افزود: ثبت‌نام در کانون زبان به شکل آنلاین است و به هیچ عنوان اجازه اخذ وجه نقدی وجود ندارد. چنانچه استانی مراکز زیان‌ده داشته باشد تا پایان سال این فرصت فراهم است تا این مشکل را برطرف کنند، در غیر این‌صورت این مراکز تعطیل و نیروها تعدیل خواهند شد.

از ظرفیت جذب مدرس آموزش و پرورش استفاده کنید

جذب مدرسان جدید در کل کشور

در ادامه مصطفی میرزایی معاون آموزشی کانون زبان ایران نیز بیان کرد: خوشبختانه در دوره جدید آموزش و پرورش که نهاد بالا دستی ماست، اعتماد بسیار خوبی به ما کرده است. طرح‌ها و برنامه‌هایی که در دست داریم، تاکنون در کانون زبان اجرا نشده است. یکی از رسالت‌های معاونت آموزشی جذب و نگه داشت و تربیت مدرس است. کلیدواژه ما نیز تربیت مدرس است؛ در تابستانی که گذشت برای ۱۸ استان کشور که نیاز به جذب مدرس داشتند، این امکان را فراهم کردیم و در پاییز کل کشور جذب مدرس خواهند داشت. مدیران کل بسیار می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند، چرا که دو کانون از یک بدنه هستند و خواهش ما این است که دوستان متقاضی را هدایت به سمت کانون زبان کنند تا تجمیع شوند. آورده اولیه ما هرچه به لحاظ کمی بیشتر باشد، خروجی بیشتری نیز خواهیم داشت.

تغییر محتوای آموزشی

سامان سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی آموزشی کانون زبان نیز گفت: ابتکاری که انجام دادیم حذف آزمون میان ترم بود که آلودگی‌هایی داشت. تغییر کتاب نیز در فاز مطالعاتی قرار دارد که به‌خصوص در حوزه کودک در حال بررسی است تا متناسب‌سازی شود. در تلاش هستیم تا با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش به یک مدل واحد برسیم و در ترم‌های آینده دست به تغییر محتوای آموزشی بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =