تحقق مردمی‌سازی جریان قصه در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مردمی‌سازی و عمومی‌سازی جریان قصه و قصه‌گویی با اقدام‌های سازنده مسئولان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد به خوبی اجرا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، داوران، نویسندگان و قصه‌گویان مطرح کشوری در یزد پایتخت قصه ایران برگزار شد.

در این زمان که قصه‌گویان راه یافته به مرحله پایانی در حال رقابت بودند روزانه حدود ۳هزار دانش‌آموز برای تماشای قصه‌ها به سالن هلال‌احمر مراجعه می‌کردند.

همچنین همزمان با حضور گروه فضای مجازی قصه‌های اجرا شده از طریق صفحه‌های مختلف مجازی به‌ویژه پیام‌رسان شاد پخش شد که در این بخش نیز نزدیک به ۱۰۰هزار نفر قصه‌ها را تماشا کردند و بیش از ۵میلیون بازدید را ثبت کردند.

اقدام دیگری که در این فرصت سه روزه به‌خوبی انجام گرفت اعزام ۱۶ قصه‌گوی برتر کشوری به مدارس، شهرستان‌ها، بندهای زندان و... بود که در این برنامه جانبی جشنواره روزانه بیش از ۳۰۰ نفر پای روایت قصه‌ها می‌نشستند.

از دیگر اقدام‌های جنبی صورت گرفته پخش زنده ویژه برنامه‌ای با موضوع قصه و قصه‌گویی در حاشیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بود که هر روز از شش شبکه تلویزیونی مجموعا ۶۷۵ دقیقه پخش شد.

در این ویژه‌برنامه زنده، روزانه پنج قصه‌گو حاضر می‌شدند و قصه‌های خود را برای مخاطبان خود در شبکه‌های جهانی جام‌جم، دو، امید، پویا و خبر تعریف می‌کردند.

در راستای بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری که در یزد برگزار شد؛ برای اولین بار گروه برنامه کودکانه مل‌مل به یزد آمدند و همزمان با روزهای جشنواره به مدت چهار شب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن هلال‌احمر استان یزد برای کودکان و نوجوان استان یزد اجرای برنامه داشتند.

این برنامه نیز هر شب با حضور هزار کودک و نوجوان در محل برگزاری جشنواره اجرا و به صورت زنده و مستقیم از شبکه نهال پخش شد.

با این نگاه می‌توان گفت بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی توانست اهداف جشنواره خود که عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جریان قصه و قصه‌گویی است را محقق کند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =