دست‌آورد جشنواره‌های رضوی کانون نمایشگاه شد

نمایشگاه دست‌آوردهای کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید صادق رضایی پس از گشایش این نمایشگاه که هم‌زمان با جشن‌های سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب برپا شده است از نزدیک در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه حاضر شد و از نمونه آثار  برگزیده‌ی  سه سال تلاش کانون استان‌های مختلف کشور برای ترویج فرهنگ رضوی در میان اقشار جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان دیدن کرد.
وی همچنین در برخی از این غرفه‌ها با نوشتن یادداشتی در دفتر یادبود این نمایشگاه، به قدردانی از دست‌اندرکاران نمایشگاه پرداخت.
کانون  پرورش کودکان  و نوجوانان از سال 1389 با برگزاری دو جشنواره قصه‌گویی در مازندران و نشریه‌نگاری در فارس به صورت رسمی در میان سازمان‌های برگزار کننده هشتمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) قرار گرفت.
موفقیت این دو جشنواره باعث شد تا برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی علاوه بر دو جشنواره قبل، میزبانی 6 جشنواره دیگر را نیز به کانون واگذار کنند و بدین ترتیب در سال 1390 و در نهمین دوره‌ی این جشنواره به ترتیب استان‌های آذربایجان‌ غربی، تهران، قم، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی برگزاری جشنواره‌‌های نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان، پژوهش‌های رضوی نوجوانان، یک تصویر از یک حدیث رضوی، کتاب‌سازی رضوی و نمایش‌نامه‌خوانی و روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون برگزاری جشنواره مسابقه‌ی کتاب‌خوانی اینترنتی رضوی را بر عهده گرفتند.
این روند رو ‌به رشد و موفقیت‌های کانون در مشارکت در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در سال 1391 در دهمین دوره‌ی این رویداد هم ادامه یافت با این تفاوت که برگزاری دومین جشنواره کتاب‌خوانی اینترنتی نیز به کانون استان خوزستان واگذار شد.
در همین حال دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره با تشکیل کارگروهی ویژه با عنوان کودک و نوجوان مسوولیت این بخش از جشنواره را به کانون سپردند و چند جشنواره دیگر غیر کانونی نیز با محوریت مخاطبان کودک و نوجوان زیر نظر این کارگروه قرار گرفت.
بر همین اساس عمده‌ی این فعالیت‌‌ها به حوزه‌ی هنر و ادبیات اختصاص دارد و مخاطبان آن را اغلب کودکان و نوجوانان و برخی از آن‌ها را بزرگ‌سالان به ویژه مربیان کانون تشکیل می‌دهند.
در این میان مخاطبان این جشنواره‌ها طی سه سال گذشته دست به خلق آثار ارزشمندی در حوزه‌ی هنرهای تجسمی و تصویری مانند نقاشی، عکاسی، طرحی و ساخت روزنامه دیواری و دیگر هنرهای مورد استفاده در فعالیت‌های مراکز کانون زدند که از این راه آثار ارزشمندی نیز بر جای مانده است.
نمایشگاه دست‌آوردهای کانون در جشنواره رضوی بخشی از این تلاش‌ها و کوشش‌های خالصانه را در قالب آثاری به نمایش گذاشته است که کودکان و نوجوانان با خلق آن، ارادت و عشق خود را به هشتمین ستاره تابناک آسمان ولایت و امامت ابراز کرده‌اند.
این نمایشگاه از روز 14 بهمن هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز به کار کرده است و تا 19 بهمن همه روزه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی،‌هنری کانون از ساعت 9 صبح تا 17   پذیرای بازدید کنندگان است.
این در حالی است که قرار است در یازدهمین دوره جشنواره - که سال 1392 برگزار می‌شود - کانون میزبان 16 جشنواره‌ی رضوی باشد.