بیش از 4 هزار نشریه دیواری در نمایشگاه دست‌آورد‌های جشنواره‌های رضوی

کانون استان فارس با ارایه‌ی بخشی از مجموع بیش از 4119 اثر برگزیده نشریه‌نگاری رضوی در نمایشگاه دست‌آورد‌های فعالیت‌های جشنواره‌های رضوی حضور دارد.

گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون استان فارس نمونه آثار برگزیده‌ی نشریه‌نگاری رضوی مربوط به سه سال از برگزاری این جشنواره را در غرفه‌ای در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.
جشنواره‌ی نشریه‌نگاری رضوی در چهارچوب هشتمین دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در سال 89، به صورت کاغذی و در جشنواره‌های نهم و دهم در دو قالب کاغذی و الکترونیکی برگزار شد.
در دوره اول برگزاری این جشنواره 1328 اثر نشریه کاغذی، در نهمین دوره از برگزاری این جشنواره 846 اثر در بخش کاغذی و 139 اثر در بخش الکترونیکی و در سال 91 در بخش کاغذی 1468 اثر و در بخش الکترونیکی 338 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند.
در این برنامه، اعضای مراکز کانون، دانش‌آموزان و زبان‌آموزان 10تا 17 ساله کانون زبان در دو قالب کاغذی و الکترونیکی با موضوع‌هایی هم‌چون معرفی شخصیت امام رضاعلیه السلام از تولد تا شهادت، سیره عملی امام رضا علیه‌السلام و تاثیر آن در رفتار و زندگی مردم، نقش احمد بن موسی علیه‌السلام در امامت امام رضا علیه‌السلام به عنوان "امین ولایت"، معرفی آداب و رسوم منطقه در ارتباط با استقبال و بدرقه زائر و خاطرات اولین زیارت و دیدگاه امام رضا علیه‌السلام نسبت به نماز، مشارکت داشتند.
هم‌چنین در پایان برگزاری جشنواره نشریه‌نگاری رضوی در هر دوره، نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان در آستان مقدس احمد بن موسی شاه چراغ علیه السلام برگزار شده است.
کانون پرورش کودکان و نوجوانان از سال 1389 با برگزاری دو جشنواره قصه‌گویی در مازندران و نشریه‌نگاری در فارس به صورت رسمی در میان سازمان‌های برگزار کننده هشتمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام)قرار گرفت.
در سال 90 و 91، 6 جشنواره دیگر به ترتیب استان‌های آذربایجان‌ غربی، تهران، قم، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان برگزاری جشنواره‌‌های نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان، پژوهش‌های رضوی نوجوانان، یک تصویر از یک حدیث رضوی، کتاب‌سازی رضوی، نمایش‌نامه‌خوانی و مسابقه‌ی کتاب‌خوانی اینترنتی رضوی را بر عهده گرفتند.
در عین حال کانون در یازدهمین دوره‌ی این جشنواره در سال آینده برگزاری 16 جشنواره را بر عهده خواهد داشت که در این میان میزبانی جشنواره نشریه‌نگاری رضوی نیز به کانون استان آذربایجان شرقی واگذار شده است.
این نمایشگاه از روز 14 بهمن هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز به کار کرده است و تا روز 19 بهمن همه روزه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی،‌هنری کانون از ساعت 9 صبح تا 17 پذیرای علاقه‌مندان است.