نقاشی‌های کودکان از احادیث حضرت امام رضا علیه السلام

تعمیق باورهای دینی مخاطبان از جمله دست‌آورد‌های جشنواره‌های رضوی است که بخشی از آثار هنری آن در نمایشگاه دست‌آورد‌های فعالیت‌های جشنواره‌های رضوی به چشم می‌خورد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمونه آثار تصویری برگزیده‌ی احادیث گهربار حضرت امام رضا علیه‌السلام مربوط به دو سال از برگزاری جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی توسط کانون استان قم، در غرفه‌ای در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
بر اساس این خبر، جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی بر آن بود که با بهره‌گیری از روش‌های جذاب هنری، از طریق نقاشی، مخاطبان خود را به شیوه‌ی زندگی حضرت رضا علیه السلام به عنوان یک الگوی عملی نزدیک کند.
در این جشنواره رابطه‌ای بین یک حدیث با یک تصویر ایجاد می‌شود تا مخاطبان با استفاده از روش‌های غیر مستقیم با ابزارهای مناسب، آموزه‌های دینی و مذهبی را در زندگی فرا بگیرند.
بر اساس این گزارش کانون در یازدهمین دوره‌ی این جشنواره در سال آینده برگزاری 16 جشنواره را بر عهده خواهد داشت که در این میان میزبانی جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی نیز به کانون استان کردستان واگذار شده است.
این نمایشگاه از روز 14 بهمن هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز به کار کرده است و تا روز 19 بهمن همه روزه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی،‌ هنری کانون از ساعت 9 صبح تا 17 پذیرای علاقه‌مندان است.