قصه‌های رضوی، باورهای مذهبی را در گوش جان کودکان می‌نشاند

با پایان یافتن چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و اعلام اسامی برگزیدگان، داوران جشنواره با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند که برگزاری چنین رویدادهایی باعث می‌شود تا باورهای مذهبی در عمق جان کودکان و نوجوانان نفوذ کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این گروه متشکل از اسدالله شکرانه، ملک چیذری و منیژه خانی در این بیانیه 4 مربی کانون را به عنوان برگزیدگان بخش مربیان کانون در این جشنواره معرفی کردند.
بر این اساس به ترتیب حروف الفبای استان‌ها، مریم امینی با قصه‌ی برنج لنجان از اصفهان، ساغر لطفی‌نژاد با قصه‌ی زائر از تهران، وحید خسروی با قصه‌ی مسجد گوهرشاد از استان کرمانشاه و هیوا ملکی با قصه‌ی دریا از استان کردستان به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.
در بخش قصه‌گویان آزاد، قصه‌گویان نوجوان و قصه‌گویان بین‌المللی تمام کسانی که به مرحله‌ی نهایی راه یافته‌اند به عنوان برگزیده، جوایز خود را دریافت کردند.
داوران جشنواره در بیانیه‌ی خود آورده‌اند جشنواره قصه‌گویی رضوی، فرصت مغتنمی است تا بخش بزرگی از باورهای مردم ایران و جغرافیای شهادت حضرت امام رضا(علیه‌السلام) با تمامی حوادث و اتفاقات و رویدادها  و باورهایی که در ذهن و زبان و قلب مردم جای دارد بازگو ‌شود، به قصه درآید و در گوش و جان کسانی بنشیند که مشتاق گسترش فرهنگ رضوی هستند.
آن‌ها معتقدند که قصه‌های دینی دست‌مایه‌ای است که بی‌تردید می‌تواند در بازآفرینی‌ها و بازنویسی‌ها به خلق قصه‌هایی بینجامد که در زبان نوشتاری، خواننده‌ را به عمق باورها، احساس‌ها و عواطف و اندیشمندی بکشاند و در زبان گفتاری، شنونده را همراه با راوی به ریشه‌ها و بنیان‌های فکری و عاطفی نزدیک کند.
شناخت جایگاه احسای و عاطفه با گستردگی آن در نقل حوادث دینی و تاکید بر منبع شناسی و رعایت امانت‌داری از منابع از نظر زبان و اندیشه از جمله توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان در جشنواره بود.
چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز 24 شهریور در اصفهان پایان یافت.