کد خبر: 223083
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
بازدید 5530
هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان

ویژه برنامه های متنوعی برای کودکان بمناسبت هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان، مربیان کانون با برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع کودک و کتاب، نمایشگاه آثار فرهنگی ادبی هنری و علمی اعضای کانون و برنامه های متنوع دیگر این هفته را در مرکز فرهنگی هنری زیاز جشن گرفتند.
مربیان مرکز فرهنگی هنری اسالم به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی همراه جمعی از اعضای کودک در محل پاسگاه نیروی انتظامی بخش اسالم حاضر شدند و با اهدای شاخه های گل و شیرینی از زحمات این عزیزان قدردانی کردند.
فرماندهی نیروی انتظامی در این مراسم کودکان را با فرهنگ ترافیک و امنیت اجتماعی آشنا کردند و با توزیع بروشورهایی با هدف ترویج فرهنگ انضباط اجتماعی و افزایش آگاهی کودکان به آنها تاکید کردند که در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک اعم از سرقت، درگیری، تصادف با شماره 110 تماس بگیرند.
مرکز فرهنگی هنری رودسر نیز در جشن هفته ملی کودک برنامه های شادی همچون مسابقه، نمایش فیلم، قصه گویی همراه با معرفی فعالیت های کانون برای کودکان اجرا کرد.
نمایش عروسکی(تئاتر کاغذی) با عنوان جهاز برون خاله سوسکه با الهام از قصه های ایرانی و اقتباس از کتاب گرگم و گله می برم به کارگردانی مربی هنری مرکز در این هفته در مرکز فرهنگی هنری شماره سه رشت به روی صحنه آمد. بازدید مدارس از مرکز و اجرای فعالیت های بازی و سرگرمی، کاردستی های خلاق و مسابقه از جمله برنامه های این مرکز می باشد.
کودکان در مرکز فرهنگی هنری چوکا هم از اجرای برنامه های شاد و بانشاط و بازدید از نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون بهره مند شدند.
مربیان مرکز فرهنگی هنری ماسال با حضور در یکی از مدارس روستایی شهرستان ماسال فعالیت هایی نظیر قصه گویی، کاردستی برای تزیین کلاس درس، مسابقه و اهدای جوایز، هفته ملی کودک را جشن گرفتند.
جشن ویژه کودکان پیش دبستانی مهدهای کودک تحت پوشش اداره بهزیستی با اجرای نمایش عروسکی، سرود، دکلمه هم از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری شماره یک آستارا بود.
مرکز فرهنگی هنری شماره دو آستارا هم با برپایی ایستگاه نقاشی"کودک و شادی"، نمایش پویانمایی، مسابقه حضوری و موسیقی کودکان برای کودکان جشن برپا کردند.
جشنواره کاردستی خلاق، اجرای بازی های بومی محلی، نمایش خلاق، کارگاه های نقاشی و ادبی، مسابقه، نمایش فیلم و نمایشگاه فروش کتاب و محصولات فرهنگی کانون از جمله برنامه های بزرگداشت هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی هنری بندر کیاشهر است.
همچنین جشن روز جهانی کودک در مرکز فرهنگی هنری لاهیجان با حضور 100 عضو کودک و نوجوان کانون و کتابخانه پستی در مرکز اجرا شد.
اجرای نمایش با عنوان" اینجا چراغی روشن است"، موسیقی کودکان، قصه گویی، دکلمه، بیانیه حقوق کودک ، مسابقه ادبی و اهدای جایزه به اعضای فعال مرکز و کتابخانه پستی از برنامه های این جشن بود.