توسعه عدالت فرهنگی در روستاها از برنامه‌های محوری کانون در سال جدید است

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در نشست مسوولان مراکز فرهنگی و هنری این کانون افزود: توسعه عدالت فرهنگی در روستاها از برنامه‌های محوری کانون در سال جدید است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، مدیرکل این کانون در نشست فصلی مربیان مسوول مراکز فرهنگی و هنری که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی این  استانداری برگزار شد، با تبریک هفته معلم به مربیان مراکز فرهنگی و هنری، نقش معلمین ومربیان را در پرورش نسل خردمند و توانمند مهم دانست و افزود: واژه مربی برگرفته از ربوبیت ذات مقدس احدیت بوده و اول معلم عالم خداوند است.
محمد علی یزدان‌شناس لازمه‌ی مربی بودن را خویش‌تن شناسی عنوان کرد و با بیان اینکه همه انبیا و ائمه معصومین(ع) نقش معلمی ومربی داشتند به نقل از کلامی از حضرت علی(ع) اظهار داشت: «کسی که مربی خویش است به احترام سزاوارتر از کسی است که معلم دیگران است ».   
مدیر کل کانون مازندران مربیان کانون را افرادی توان‌مند و موثر خواند که با روح، نگرش و تفکر کودک و نوجوان سرو کار دارند و و از آنها خواست قبل از آنکه به تعلیم بپردازند؛ به خودسازی برسند. چراکه شخصیت مربی، نقش مهمی در رشد و شکوفایی روحی و فکری کودکان ونوجوانان خواهد داشت.
وی در حضور معاون استاندار مازندران به ارایه گزارشی از برنامه‌ها، عمل‌کرد و جشنواره‌های اجرایی کانون در سال 97 پرداخت و با بیان طرح‌ها و و برنامه‌های سال جاری به تشریح اهداف کانون مازندران در حوزه توسعه‌ی مهارت‌های زندگی در اعضا مراکز فرهنگی و هنری، گسترش عدالت فرهنگی برای کودکان ونوجوانان روستایی و مناطق کم برخوردار و  توجه به فرهنگ بومی و محلی در برنامه‌های کانون پرداخت.
وی گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح روستاها را یکی از برنامه‎های محوری این کانون دانست و افزود: کانون از  ظرفیت خوبی برای تحقق عدالت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روستایی برخوردار است و در صورت حمایت مسوولان استانی از طرح‌های مربوطه می توان در این خصوص به دستاورد خوبی برسیم. 
یزدان شناس در قسمت دیگری از صحبت‌هایش، هم‌دلی و دوستی در فضای کانون را مهم‌ترین اصل پیش‌برد کار دانست و با تاکید بر انتظارات  مدیر عامل و معاونت فرهنگی؛ مقوله «کودک ونوجوان» در فعالیت‌های کانون و اجر ای برنامه‌های ویژه نوجوانان و تقویت فعالیت‌های گفتگو محور را  مورد تاکید قرار داد.
یزدان شناس در عین حال تصریح کرد: همه برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز می بایست به جذب عضو و پایدار سازی اعضا منجر شود.
این مسوول با اشاره به اینکه کانون مازندران توفیقات خوبی در حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان داشته است، ادامه داد: انتظار عمده از مسوولان مراکز این است که با تحلیل وضع موجود و شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها در جهت رسیدن به وضع مطلوب تلاش نمایند.
مدیر کل کانون مازندران  هم‌چنین بر بروز رسانی مربیان اشاره نمود و اظهار داشت: مطالعه کتاب، تعامل و ارتباط با بخش کارشناسی استان و ایجاد خلاقیت در اجرای برنامه‌ها از دیگر موارد مورد انتظار است.
وی یکی دیگر از فعالیت‌های مهم مسوولان مراکز را؛ ارتباط با رسانه‎ها و معرفی ظرفیت‌های کانون به جامعه و خانواده‌ها عنوان کرد و در این خصوص بر این نکته تصریح داشت که همه باید یک رسانه باشیم. 
گفتنی است: در ادامه این نشست معاونین فرهنگی، اداری  و مالی، کارشناسان: روابط عمومی- فناوری اطلاعات- فرهنگی-هنری - ادبی - اداری- مالی و طرح‌های عمرانی به بیان انتظارات خود پرداختند.
در بخش دیگری از این نشست، مسوولان مراکز نیز نظرات و انتظارات‌شان را مطرح نمودند و در برنامه پرسش و پاسخ  موارد مطروحه مورد بحث  و بررسی قرار گرفت.
این نشست با ارایه لوح گرامی داشت هفته معلم توسط معاون استاندار، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و  مدیر کل کانون مازندران به مسوولان مراکز پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =