ضرورت توسعه مهارت‌های اجتماعی در حوزه آموزش

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جمع مدرسان کانون زبان استان بر ضرورت توسعه مهارت‌های اجتماعی در حوزه آموزش تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، مدیرکل این کانون  در آیین بزرگ‌داشت مقام معلم که در سینما کانون ساری با حضور مدرسان کانون زبان مازندران برگزار شد؛ با گرامی‌داشت هفته معلم؛ به نقش اثرگذار معلمان در پرورش اشاره داشت و اظهار کرد: معلمان انسان‌های هستند که برای هدایت افراد جامعه برگزیده‌ شدند.

محمد علی یزدان‌شناس با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا علم به تنهایی کفایت می‌کند تا معلمان برای هدایت بشر بکار گیرند، افزود: لازم است معلمان و مدرسان علاوه بر داشتن علم وتخصص، خویشتن شناس باشند؛ زیرا هر کس خودش را خوب بشناسد می‌تواند فرد دیگری را تربیت کند.

او فعالیت گفت‌وگو محور، نقد کردن و پژوهش در کلاس را از ابتدا بر عهده مدرسان دانست و گفت: برای بالندگی دانش‌آموزان باید قدرت تعامل در کلاس درس افزایش یابد.

یزدان‌شناس با تاکید بر ساختار فرهنگی و آموزشی کانون پرورش فکری و کانون زبان به  سخنان مدیر عامل کانون نسبت به  افزایش «مهارت‌های اجتماعی» در کودکان و نوجوانان اشاره داشت و تصریح کرد: مدرسان کانون زبان می توانند در کنار مباحث آموزشی از فعالیت‌های گفتگو محور برای رشد و بالندگی اجتماعی زبان آموزان و توسعه فضای نشاط در کلاس درس،  بهره برند و این نکته‌ای است که می تواند مزیت رقابتیِ کانون زبان با سایر موسسات باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری  مازندران با بیان یکی از عمده مشکلات حوزه آموزش افزود:  بچه‌های امروز از توان علمی بالایی برخوردارند اما خلاء مهارت‌های اجتماعی نکته قابل ملاحظه‌ای ست که می بایست مورد توجه نظام آموزشی قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه از خانواده کانون هستیم، این قرابت را فرصت مهمی در توسعه فضای آموزشی و فرهنگی کشور عنوان کرد و  خواستار آن شد تا مدرسان کانون زبان با سهیم شدن در فرایند آموزشی مناسب  در شکوفایی و تربیت نسل موثر جامعه اهتمام داشته باشند.

مدیر کانون زبان ایران در مازندران:

ضابطه‌مندی وجه تمایز کانون زبان ایران با سایر موسسات است

مدیر کانون زبان ایران در مازندران نیز ضابطه‌مندی را وجه تمایز کانون زبان ایران با سایر موسسات عنوان کرد و اولویت این نهاد آموزشی را آموزش کیفی دانست و گفت: آموزش کانون زبان ایران در مقایسه با سایر مراکز، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها غیر قابل مقایسه است زیرا ضابطه مندی که در آموزش کانون زبان وجود دارد در سایر موسسات و حتی دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود.

سید مرتضی آصفی، پیشینه فعالیت کانون زبان ایران در کشور را نزدیک  یک قرن دانست و اظهار کرد: ارتباط بین کانون پرورش فکری و کانون زبان دوستی دو سویه است تا اهداف تعریف شده به رشد و شکوفایی برسد.

وی خارج شدن آزمون‌ها از حالت سنتی را از دیگر تحولات در کانون زبان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر آزمون‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود و این رویکرد با استقبال 350 هزار زبان آموز موفق در کشور مواجه بود.

مدیر کانون زبان ایران با اشاره به اینکه بازگو کردن دغدغه‌های همکاران و مدرسان در جلسه مدیران استانی در استان گلستان و هرمزگان را گامی برای از بین بردن مشکلات دانست و یادآور شد: امیدواریم در فرایند مدیریتی شاهد تحولات خوبی باشیم.

او انتقاد و پیشنهاد همکاران را  برای رسیدن به اهداف موثر دانست و  با اشاره به اهمیت اخلاق در مراکز آموزشی و مدرسین کانون زبان، آن‌را در جذب حداکثری زبان آموز موثر دانست و گفت: هویت اصلی کانون زبان با حضور زبان آموزان معنا پیدا می کند.

آصفی معتقد است، مهم‌ترین اولویت کانون زبان ایران؛ آموزش کیفی است؛ این مزیت رقابتی را نکته مهم در موفقیت این نهاد آموزشی عنوان کرد.

او با بیان اینکه تلاش دارم تا حقی از مدرسان ضایع نشود، خاطرنشان کرد: اگر نتوانم مدافع حقوق سازمانی مدرسان باشم خود را در این جایگاه قرار نمی‌دهم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =