آیین اختتامیه نمایش آموزشی «ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها»

آیین اختتامیه نمایش آموزشی«ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها» با حضور مدیران‌کل و کارشناسان راهداری حمل و نقل جاده‌ای و کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان استان گلستان در محل مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این مراسم محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون گلستان زیرساخت توسعه را آموزش‌های فرهنگی دانسته و بیان کرد: کانون پرورش فکری با استفاده از فعالیت‌های ۴۲ گانه فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی و از طریق آموزش‌های غیرمستقیم سعی بر جذاب‌سازی روند یادگیری کودکان و نوجوانان برای تمرین مهارت‌های زندگی دارد.

وی اظهار داشت: امروزه سواد فقط خواندن و نوشتن نیست بلکه جامعه نیازمند سواد فرهنگی است و این بستر تنها در سنین کودکی است که به درستی در ذهن فراهم می‌شود.

این مقام مسوول فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد وسیع هنر و تاثیر بازی‌ها و سرگرمی‌های سازنده بر یادگیری بیان کرد: وقتی آموزش با زبان نمایش و سرگرمی صورت گیرد آن‌گاه یادگیری لذت‌بخش شده و تاثیر مفید خود را بر روی شخص و جامعه می‌گذارد.

مدیرکل کانون گلستان اجرای ۳۲ نمایش خلاق در مدارس حاشیه جاده‌ها و نقاط پرخطر استان گلستان را موفقیت‌آمیز توصیف کرده و افزود: بیشتر بچه‌ها تمایل دارند آموخته‌های خود را در قالب بازی‌های کودکانه به دیگران منتقل کنند و لذا توجه به محتوای آموزش‌ها با بهره‌گیری از ابزار هنری همانند نمایش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در بخش دیگری از این مراسم رییس اداره آموزش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان ضمن قدردانی از اجرای اثربخش فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در قالب کامیونت نمایش سیار از بچه ها خواست تا ضمن توجه به قوانین و رعایت نکات ایمنی، دیگران را نیز تشویق به رعایت این مهم نمایند.

به گفته‌ی سیدرهبان مسلمی‌عقیلی کارشناس آفرینش‌های هنری کانون گلستان، این نمایش‌ها در راستای تنویر افکار عمومی و معرفی ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های کانون به آحاد جامعه و هم‌چنین آشناسازی کودکان و نوجوانان با علائم ترافیکی و ضرورت نقش بستن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ذهن آن‌ها از دوران کودکی برگزار شده است.

پخش کلیپ با عنوان کودکان ایمن، اجرای نقالی و مسابقه برای کودکان، اجرای نمایش موزیکال و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه نقاشی از دیگر برنامه‌های این روز بود.

این مراسم با بازدید از نمایشگاه نقاشی با موضوع فرهنگ ترافیکی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =