به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در این دیدار محمدعلی یزدانشناس با تشریح اهداف و برنامههای کانون مازندران، به همسویی فعالیتهای فرهنگی هنری این دو نهاد تربیتی و آموزشی اشاره کرد و افزود:شکوفایی استعدادها و هدایت ظرفیتهای کودک ونوجوان در کنار امر تحصیل می تواند در موفقیت و توانمندی کودکان ونوجوانان موثر باشد.
وی ضمن تاکید بر توسعه همکاریهای میان این دو دستگاه آموزشی و تربیتی به ظرفیتهای موجود در مدرسه و کانون اشاره نمود و از طرح کانون و مدرسه که سابق بر این با همکاری این دو دستگاه اجرا می شد به عنوان یکی از طرحها و ظرفیتهای توسعه بخش یاد کرد.
یزدان شناس گفت: در مراکز فرهنگی هنری کانون ۶۰ فعالیت در حوزههای مختلف: فرهنگی، ادبی، هنری، دینی و علمی به مخاطب کودک ونوجوان ارایه می شود و دیگر ظرفیت فعالیتهایی مانند؛ کتابخانههای سیار روستایی - کتابخانه های پستی استان نیز به ارایه خدمات به بچه های روستایی و علاقهمندانی که امکان حضور در کانون را ندارند می پردازد.
مدیرکل کانون مازندران در بخش دیگر صحبت هایش به فعالیت پیک امید اشاره داشت و تصریح کرد: امسال این طرح در بیش از ۱۳۰ نقطه استان به ارایه خدمات فرهنگی هنری برای کودکان ونوجوانان مناطق شهری و روستایی کمتر توسعه یافته می پردازد.
وی از کانون زبان به عنوان یکی از بخشهای آموزشی کانون پرورش فکری یاد کرد وعنوان نمود: این کانون به امر آموزش زبان دوم در رشتههای: انگلیسی، آلمانی، عربی، روسی، ایتالیایی و اسپانیایی می پردازد .
وی بر همین اساس گفت: برخی از مراکز کانون زبان در شهرستانها فاقد مکان آموزشی مطلوب هستند که حمایت آموزش و پرورش در واگذاری مدارس می تواند در حل این مساله مفید واقع شود.
مصطفی عابدی نیز در این دیدار از کانون به عنوان دستگاهی موثر و با سابقه یاد کرد و ضمن اهمیت حضور معلمان در کانون پرورش فکری گفت: کانون پرورش فکری تنها مختص دانشآموزان نیست، بلکه حضور معلمان در کانون و بهرهگیری آنان از فعالیتهای مراکز فرهنگی هنری میتواند در کیفیت بخشی فعالیتهای مدارس موثر باشد .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن استقبال از طرحها و برنامههای کانون پرورش فکر ی کودکان ونوجوانان بر تعامل و هم افزایی بین بخشی تاکید کرد.
عابدی کیفیتبخشی ساعات آموزشی را از اهداف محوری آموزش و پرورش استان یاد کرد و در ادامه افزود: بهرهگیری و یادگیری معلمان از روشهای تربیتی و مهارتهای ارتباطی مربیان کانون می تواند در توفیق آموزشی و تربیتی مدارس مفید واقع شود.