کد خبر: 334099
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
اجرای ویژه برنامه های هفته کتاب در کانون مازندران

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، هم‌زمان با هفته‌ی کتاب  و کتاب‌خوانی، آیین تجلیل از فعّالان عرصه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی مازندران، از سوی کتاب‌خانه‌‍‌های عمومی استان و با مشارکت این کانون در سینما کانون ساری برگزار شد و از کتاب‌خوانان و کتابداران برتر با حضور مسئولان استانی تجلیل به عمل آمد.

در همین حال در کانون رامسر با حضور این شهرستان از برترین‌های کتاب‌خوان مرکز تقدیر شد و ویژه برنامه‌ها و نشست های متعددی در حوزه کتاب برای اعضای کانون اجرا شد.

جشن در سایه سار کتاب به مناسبت هفته کتاب با اجرای مسابقه کتابخوانی، قصه گویی، نمایش فیلم کتاب محور در سالن آمفی تئاتر مرکز محمودآباد برگزار گردید.در این مراسم از خانم سیده فاطمه میری شاعر و نویسنده محمودآبادی کتاب کودک دعوت و تقدیر بعمل آمد.

اما کتابخانه سیار روستایی سوادکوه هم  در این ایام پای کار بود و با انجام فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری در روستای چالی به انجام فعالیت برا ی کودکان و نوجوانان روستایی پرداخت.  

کانون دلگشا هم  در نشست نقد و بررسی که با حضور نوجوانان دختر پایه هفتم  اجرا کرد؛ به معرفی با شاخص‌های مختلف نقد ظاهری و محتوایی کتاب‌ها پرداخت  و به صورت عملی نقد کتاب را تحلیل کرد.

ویژه برنامه "در مسیر دانایی، بر بال کتاب"ویژه پسران و دختران مرکز شماره یک بابل در سالن نمایش مرکز برگزار شد. در این برنامه ضمن برگزاری آیتم هایی متناسب با هفته ی کتابخوانی در پایان از اعضای برتر کتابخوانی مرکز تقدیر شد.

مرکز سیمرغ نیز از دو عضو برتر کتابخوان در دفتر امام جمعه تقدیر به عمل آورد. همچنین دو عضو برتر دیگر نیز از طرف فرماندار شهرستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

به مناسبت  هفته کتاب و کتابخوانی مدارس شهر چالوس از مرکز شماره سه بازدید کردند و فعالیت های مختلفی همچون معرفی کانون و فعالیت های آن، مسابقه کتابخوانی، قصه گویی، روخوانی کتاب، سفالگری، نمایش فیلم و...انجام شد.

زنگ کتاب و کتابخوانی در اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی با همراهی کمیته کودک و نوجوان شهرستان نوشهر در مدرسه دخترانه شهید شیخ الاسلامی نواخته شد .

در چالوس نیز زنگ هفته کتاب و کتابخوانی با حضور امام جمعه شهرستان، رئیس اداره ارشاد اسلامی، رئیس آموزش و پرورش، رئیس کتابخانه عمومی، مسئول حوزه علمیه و مسئولان مراکز کانون پرورش فکری شهرستان چالوس در دبیرستان دخترانه نهضت نواخته شد.

جشنی نیز به همین مناسبت درتالار مرکزی ساری با دعوت از مدارس برگزار شد و اعضای کانون پرورش فکری ساری در این رویداد به اجرای برنامه ی نقالی پرداختند.

در شهرستان نور هم با همکاری سازمان های مرتبط، مسابقه نقاشی با کانون، ارشاد وکتابخانه عمومی نور در مصلی شهرستان نور اجرا شد و  در پایان به تمامی شرکت کنندگان کتاب هدیه داده شد.

سایر مراکز فرهنگی هنری کانون نیزدر این هفته با اجرای ویژه برنامه‌های تخصصی همچون؛ معرفی ایام ، معرفی کتاب‌های خوب، نمایشگاه، بازید از کتاب‌خانه‌ها و ... تلاش داشتند تا ضمن گرامی‌داشت این هفته، کودکان ونوجوانان را با اهمیت هفته کتاب آشنا و مانوس سازند.

برای دیدن سایر تصاویر روی همین  لینک کلیک نمایید 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =