به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، فرشته شهمیرزادی با بیان اینکه در «سند برنامه درسی ملی» آموزش و پرورش، رویکرد برنامههای درسی و تربیتی «فطرتگرایی توحیدی» تعیین شده است، گفت: در این رویکرد یادگیری حاصل تعامل خلاق، هدفمند و فعال یادگیرنده با محیطهای متنوع یادگیری است. بر همین اساسکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران با طراحی برنامههای هدفمند و همسو با دغدغهها و مطالبات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی سعی دارد به عنوان بازوی توانمند پرورشی در کنار مدارس به ایفای نقش و مسئولیت سازمانی و اجتماعی خویش بپردازد.
وی افزود: بر همین اساس، طبق تفاهمنامهی ۳ ساله کانون با آموزش و پرورش، طرح«کانون مدرسه» به منظور پوشش حداکثری دانشآموزان و تقویت و اجرای هدفمند برنامههای پرورشی از طریق تنوعبخشی به شیوهها و روشهای انجام کار، مدنظر قرار گرفت.
شهمیرزادی با بیان هدف اصلی اجرای طرح کانون مدرسه اظهار داشت: نقشآفرینی موثر کانون در ارتقاء سطح برنامههای پرورشیِ مدارس و توانمندسازی دانش آموزان مبتنی بر ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حول ۵ محور: ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی از اهداف اصلی این طرح است.
معاون فرهنگی کانون مازندران یادآور شد: طرح کانون مدرسه در استان مازندران در ۲۶ مرکز به دو روش و برای دانش آموزان دوره اول ودوم ابتدایی و دوره اول متوسطه اجرا می شود که در شیوه اول؛ مربیان با پرداختن به فعالیتهای تقویتکننده «هویت» از محورهای مهم برنامههای پرورشی و با شعار «هر دانشآموز، عضو یک تشکل» به اجرای فعالیت می پردازند.
در شیوه دوم؛ دانش آموزان به همراه معلم مربوطه یک یا چند بار بصورت گروهی و با هماهنگی مدرسه در قالب «اردو» یا بازدید یک روزه به مرکز فرهنگی مراجعه می کنند و مربیان کانون با معرفی کارگاهها و فعالیتهای کانون به استقبال دانش آموزان خواهندپرداخت. این روش در ۲۶ مرکز فرهنگی هنری استان در حال اجرا
می باشد و مربیان کانون به فراخور امکانات و نیروی انسانی در صورت نیاز ترکیبی از برنامهها مانند قصهگویی، روخوانی کتاب، شعرخوانی، کاردستی، نمایش فیلم، نمایش خلاق و ... طراحی و اجرا می نماید.