کد خبر: 340342
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
روز دختر و نامه‌های مهربان

بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی با همکاری کتابخانه سیار شهری شماره یک مشهد در مدارس حاشیه شهر حضور یافت و نامه‌های مهربان را با محوریت روز دختر و پیامبر مهربانی در اختیار آن‌ها قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: «نامه‌های مهربان» عنوان فعالیتی است که به معرفی فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی و معرفی بخش مکاتبه‌ای ‌می‌پردازد. این نامه‌ها، به منظور کشف استعدادهای ادبی و شناسایی آن‌ها در اختیار دانش آموزان قرار ‌می‌گیرد.

موضوع محوری نامه‌های مهربان روز دختر و پیامبر مهربانی بود. دانش آموزان دختر دبستان شیخ صدوق با دریافت این نامه‌ها، ضمن آشنایی با جایگاه زن در نگاه پیامبر اعظم و روز دختر طرح‌های ادبی خود را با این موضوع نوشتند.

محسن ساجدی‌فر مسئول کتابخانه سیار شهری مشهد و سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان نیز در این طرح همراه بودند و به اجرای معرفی فعالیت‌هایی همچون قصه‌گویی، معرفی شخصیت والای پیامبر(ص) و شعر خوانی پرداختند.

صدیقی ادامه داد: معرفی بخش مکاتبه‌ای و برنامه‌های ادبی، هنری و فرهنگی کانون پرورش فکری به معلمان مدارس برای شناسایی دانش‌آموزان و معرفی آن‌ها به کانون، بخشی از فعالیت‌های بخش مکاتبه‌ای استان است که «نهمین دوره جشنواره خاتم» و دهه کرامت و روز دختر فرصت مناسبی برای اجرای فعالیت‌های ادبی فرهنگی و جذب عضو بود. این برنامه در دبستان دخترانه شهید شیخ صدوق روز شنبه ۲۲ اردیبهشت و با همراهی ۳۰۰ دانش آموز اجرا شد.  

عزت صدیقی لویه در پایان عنوان کرد: برترین نامه‌ها و آثار بعد از بررسی، ضمن شرکت در «نهمین دوره جشنواره خاتم» در چرخه فعالیت مکاتبه‌ای نیز قرار خواهند گرفت.   

روز دختر و نامه‌های مهربان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =